تبیان، دستیار زندگی
استفاده ۶۲ درصد آمریکایی ها از شبکه های اجتماعی برای دریافت اخبار است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آمریکایی ها و استفاده از شبکه های اجتماعی

استفاده 62 درصد آمریکایی ها از شبکه های اجتماعی برای دریافت اخبار است.

بخش ارتباطات تبیان
شبکه اجتماعی

به گزارش واحد فناوری اطلاعات سایبربان؛ مطالعه جدیدی که توسط موسسه تحقیقاتی پیو انجام شده نشان می دهد 62 درصد از افراد بالغ در آمریکا از شبکه های اجتماعی برای دریافت اخبار استفاده می کنند و 18 درصد این افراد هم این کار را اغلب انجام می دهند.
 مهم ترین شبکه اجتماعی که آمریکایی ها از آن برای دریافت اخبار و اطلاعات مربوط به رویدادهای روز استفاده می کنند، فیس بوک است.
بر اساس این بررسی دوسوم کاربران فیس بوک از این شبکه اجتماعی برای مطالعه اخبار استفاده می کنند. این رقم در مورد شبکه اجتماعی توییتر به 59 درصد می رسد. 70 درصد از کاربران ردایت هم از آن برای دسترسی به اخبار و اطلاعات خبری استفاده می کنند.
درمجموع 44 درصد از کل جمعیت آمریکا از فیس بوک برای مطالعه اخبار استفاده می کنند. باید توجه داشت که به ترتیب 67 و 16 درصد از بزرگ سالان آمریکایی در فیس بوک و توییتر عضویت دارند. بعد از فیس بوک، توییتر و یوتیوب محبوب ترین منابع دریافت خبر برای مردم آمریکا محسوب می شوند.
تنها یک چهارم 4654 شرکت کننده در این نظرسنجی از دو یا چند سایت برای دریافت اخبار استفاده می کنند. همچنین تنها ده درصد آنان از سه یا تعداد بیشتری سایت به منظور مطالعه خبر استفاده می کنند. همچنین تنها بین 20 تا 30 درصد از کاربران شبکه های اجتماعی از تلویزیون به عنوان منبع خبری استفاده می کنند؛ اما نیمی از کاربران توییتر و لینکداین برای دریافت خبر از وب سایت ها و برنامه های همراه استفاده می کنند. این رقم در مورد کاربران فیس بوک و یوتیوب یک سوم است.


منبع : فارس