تبیان، دستیار زندگی
رئیس جمهوری روسیه اخطار داد که میزبانی کشورهای رومانی و لهستان از سپر موشکی آمریکا، مسکو را به اتخاذ اقدامات تلافی جویانه وا خواهد داشت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

موشک های روسیه لهستان را هدف گرفتند

رئیس جمهوری روسیه اخطار داد که میزبانی کشورهای رومانی و لهستان از سپر موشکی آمریکا، مسکو را به اتخاذ اقدامات تلافی جویانه وا خواهد داشت.

بخش سیاست تبیان
پوتین

به گزارش رویترز، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه به کشورهای رومانی و لهستان هشدار داد که با میزبانی از سپر موشکی آمریکا  ? اقدامی که مغایر با امنیت دولت مسکو است- خود را از این پس در تیررس راکت های روسیه قرار می دهند.
این شدید ترین اخطار پوتین در رابطه با استقرار سامانه موشکی آمریکا در کشورهای اروپای شرقی است، اخطاری که با وجود تهدید مکرر مسکو مبنی بر اتخاذ اقدامات تلافی جویانه، هرگز از سوی آمریکا و متحدان اروپاییش جدی گرفته نشد.

این استدلال که سامانه موشکی آمریکا برای دفع خطرات برخاسته از ایران ضروری است، هیچ معنایی ندارد چرا که برای مهار قدرت هسته ای ایران به توافقی بین المللی رسیدیم

ناگفته نماند که در اوایل ماه میلادی جاری (می) ، ارتش آمریکا به بهانه دفع حملات موشکی ایران و کره شمالی، بخشی از سامانه موشکی را که در کشور رومانی مستقر است فعال کرد، حال آنکه تلاش برای فعال کردن بخش دیگری که در لهستان مستقر است، همچنان ادامه دارد.
در همین راستا، پوتین اعلام کرد: تا دیروز در برخی از بخش های رومانی مردم از معنای در تیررس قرار گرفتن بی خبر بودند، اما امروز روسیه مجبور است تا برای تضمین امنیت خود، اقدامات مشخصی را اتخاذ کند که البته این موضوع در مورد لهستان نیز صدق می کند.
البته رئیس جمهوری روسیه در خصوص نوع اقدامات تلافی جویانه سخنی به میان نیاورد اما تاکید کرد که مسکو تنها پاسخگوی اقدامات واشنگتن خواهد بود و در این خصومت ورزی قصدی برای برداشتن قدم اول ندارد.  
پوتین ادامه داد : این استدلال که سامانه موشکی آمریکا برای دفع خطرات برخاسته از ایران ضروری است، هیچ معنایی ندارد چرا که برای مهار قدرت هسته ای ایران به توافقی بین المللی رسیدیم. در عوض، موشک هایی که سپر موشکی آمریکا را تشکیل می دهند به آسانی توانایی اصابت به شهرهای روسیه را دارند و تهدیدی برای این کشور محسوب می شوند.


منبع : خبرگزاری مهر