تبیان، دستیار زندگی
سفر تنها نامزد جمهوریخواه رقابت ریاست جمهوری آمریکا به شهری مرزی در ایالت کالیفرنیا، موجی از نارضایتی را در میان مردم لاتین تبار این ایالت رقم زد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

درگیری شدید برای حضور "ترامپ"

سفر تنها نامزد جمهوریخواه رقابت ریاست جمهوری آمریکا به شهری مرزی در ایالت کالیفرنیا، موجی از نارضایتی را در میان مردم لاتین تبار این ایالت رقم زد.

بخش سیاست تبیان

انتخابات آمریکا

به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری مهر ، «دونالد ترامپ» نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در میان موجی از ناآرامی ها و اعتراضات خیابانی به شهر «سن دیگو» کالیفرنیا پا گذاشت ٓ شهری که شلوغترین دروازه مرزی ورود مهاجرین لاتین تبار به آمریکا محسوب می شود.

اگرچه فضای داخلی محل سخنرانی ترامپ نسبتا آرام بود، با این حال، در پشت درهای کنوانسیون حزب جمهوریخواه سن دیگو، فریاد اعتراض جمعیتی که چشم دیدن او را ندارند به خوبی به گوش می رسید چرا که هر چه باشد ترامپ باز هم با شعار حصار کشی و بیرون کردن مهاجرین قدم به این شهر مهاجر پذیر گذاشته بود.

به این ترتیب، بیش از ۱۰۰۰ معترض با در دست داشتن پرچم های آمریکا و مکزیک به خیابان های شهر مرزی سن دیگو آمدند- شهری که دروازه هایش روزانه ۳۰۰ هزار مهاجر قانونی را به داخل مرزهای آمریکا راه می دهد.

از این گذشته، سن دیگو شهری دو ملیتی است و بسیاری از جمعیت آن برای کار و امرار معاش روزانه مجبور به تردد مرزی هستند.

حضور همزمان مخالفین و موافقین در پشت درهای محل سخنرانی ترامپ، علاوه بر درگیری طرفین به حضور نیروهای امنتیی ویژه و دستگیری ۱۲ نفر منجر شد.

البته، این اولین باری نیست که ترامپ با موج اعتراض مردم کالیفرنیا روبرو می شود ٓ ایالتی که بزرگترین جمعیت لاتین تبار آمریکا را در خود جای داده است. ماه گذشته نیز، حضور وی در این ایالت سرنوشت ساز با تظاهرات و دستگیری شماری از معترضین همراه بود.

موج ناآرامی در حالی در کالیفرنیا ادامه دارد که این ایالت در تاریخ هفت ماه میلادی ژوئن شاهد یکه تازی ترامپ در عرصه خالی از رقیب انتخابات درون حزبی جمهوریخواهان خواهد بود.


منبع : خبرگزاری مهر
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .