تبیان، دستیار زندگی
تجویز تفکر لیبرالیسم مقابل اندیشه قرآنی/معنای جهاد کبیرنداشتن تبعیت از مشرکین است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تجویز تفکر لیبرالیسم مقابل اندیشه قرآنی/معنای جهاد کبیرنداشتن تبعیت از مشرکین است

تجویز تفکر لیبرالیسم

تبیان به نقل از گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، دکتر حسن عباسی، استاد دانشگاه در همایش ردپای نفوذ آمریکایی و لیبرالیسم که شب گذشته( 7 خرداد) در مسجد فاطمه الزهرا( سلام الله علیها) رشت برگزار شد، با بیان اینکه رمز انقلاب حضرت مهدی(علیه السلام) انقلابی بودن است، گفت: انقلابی کسی است که با ظواهر سرگرم نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: انقلابی کسی است که می‌خواهد فرهنگ، اقتصاد و سیاست جامعه را اصلاح کند و چشم به بیگانه ندارد.

این استاد دانشگاه افزود: اینکه عده‌ای فکر کنند کشور بیگانه، سرمایه، فناوری و بازارش را در اختیار کشور ما قرار می‌دهد دچار سهل اندیشی هستند.

وی اظهار کرد: شعار من انقلابی‌ام از اینجا می‌آید که شخص می‌خواهد در سیاست و اقتصاد و فرهنگ جامعه تغییر ایجاد کرده و به نوعی مقاوم سازی اقتصادی، سیاسی و فرهنگی نسبت به مولفه‌های مشابه غربی ایجاد کند.

عباسی اذعان کرد: انسان انقلابی، اصلی ترین و اساسی‌ترین مسئله‌اش این است که  تغییر و تحول را از خود آغاز می‌کند.

وی یادآور شد: انسان انقلابی قوائد و اصول اصلاحی را از بیگانه نمی‌گیرد بنابراین ولی خودش است.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: اگر شخصی اصول اصلاح را از بیگانه بگیرد تبعیت از طاغوت کرده است.

وی با نقد تئوری لیبرالیسم، گفت: لیبرالیسم نوعی ایدئولوژی است که می‌گوید حرام و مستحب و واجب و مکروهی وجود ندارد و همه افعال مباح است و از این اندیشه تعبیر به آزادی می‌کند.

عباسی با بیان اینکه سرچشمه بنیان فکری که از غرب می‌آید لیبرالیسم است، گفت: لیبرالیسم تفکر تروج دهنده اباحه گری است و اصل فایده گرایی را ملاک رفتار و عملکرد می‌داند.

وی افزود: وزیری که بعد از 38 سال سپری شدن از انقلاب، لیبرالیسم را تنها راه رسیدن به عدالت معرفی می‌کند چشم بر جنبش وال استریت و قیام 99 درصد آمریکا بسته است.

این استاد دانشگاه با اشاره به هشدارهای مقام معظم رهبری مبنی بر اسلامی نبودن علوم انسانی و خطر بانکداری ربوی از چندین سال قبل، گفت: جهاد کبیری که اخیراً رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید می کنند به معنای عدم تبعیت از ملحدین و مشرکین است.

وی اعلام کرد: انقلابی بودن در درجه اول این است که مراقب باشیم از بیگانه چیزی نگیریم.

عباسی به موضوع برجام و عهد شکنی طرف غربی در اجرایی شدن برجام اشاره کرد و گفت: دشمن هیچگاه دست از کارشکنی بر نمی‌دارد و انتظار وفای به عهد داشتن از طرف غربی ساده اندیشی است.

وی افزود: تحریم‌ها به ظاهر برداشته شده اند اما با عدم لغو قانون یوترن که در سال 88 در آمریکا تصویب شد عملاً در محاصره هستیم.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: طرف غربی می‌گوید ایران اگر به دنبال گشایش در برجام است باید دست از برنامه موشکی بردارد و این توقع خارج از مفاد برجام است.

وی اظهار داشت: غرب می‌خواهد جمهوری اسلامی نباشد و این همان شیطان است.

عباسی، اقتدار و جهاد کبیر را تنها راه نجات جامعه دانست و گفت:  تفکری که فایده گرایی و لیبرالیسم را در جامعه تجویز می‌کند در مقابل قرآن است.

این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه باید هوشیار باشیم نفوذ لیبرالیسم در جامعه محقق نشود، گفت:  مدافعین حرم برای این موضع با داعش روبرو می شوند تا دست داعش به تهران نرسد و تفکر خمینی کبیر در مبارزه با استکبار فراموش نشود.


خبرگزاری شبستان :: Shabestan News

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .