تبیان، دستیار زندگی
ما باید تسلیم قانون باشیم اگرچه با انتظارها منطبق نباشد/پیش بینی رشد ۵ درصدی اقتصاد در سال ۹۵
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ما باید تسلیم قانون باشیم اگرچه با انتظارها منطبق نباشد/پیش بینی رشد ۵ درصدی اقتصاد در سال ۹۵

تسلیم قانون

تبیان به نقل از گزارش خبرنگار دولت خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان در مراسم افتتاحیه مجلس دهم گفت: من این روز مبارک و فرخنده که روز افتتاح مجلس دهم در ماه مبارک شعبان و متقارن با اعیاد شعبانیه است را به همه منتخبین این مجلس حضار و ملت ایران تبریک می گویم.

وی با یادآوری تاکیدات امام خمینی (ره) مبنی بر توجه به مصوبات و قوانین مجلس شورای اسلامی گفت: امام راحل به ما یاد داده اند که میزان رای ملت است و مردم سالاری را ایشان به ما آموختند.

رئیس دولت یازدهم با اشاره به اینکه با انقلاب مشروطه قوه مقننه در ایران پا گرفت گفت: قوه مقننه منظر حاکمیت مردم و ظهور نظارت عمومی و جایگاهی برای اتصال بخشهای مختلف کشور است.

روحانی با اظهار اینکه مجلس و دولت رسالتها و وظایف مشخص جدا از هم دارند، تاکید کرد: اما در عین حال این دو نهاد وظایف مشترک فراوان و مسئولیتهای زیادی بر عهده دارند.

وی یادآور شد: معمولاً اگر جامعه با مشکل مواجه شود مردم این مشکل را از آن دستگاه اجرایی و دولت می دانند و یا حتی اگر موفقیت بزرگی نیز حاصل شود باز مردم آن را از آن دولت می دانند اما واقعیت این است که هم در موفقیت بزرگ و هم اگر خدای نکرده مشکلی به وجود آید همه نهادها از جمله قوه مقننه قوه مجریه و قوه قضاییه سهیم هستند.

وی تاکید کرد: بنا براین برای حل معضلات موجود در کشور ما نیازمند تعامل هستیم و البته همه در نهایت تسلیم قانون هستیم و اجرای قانون گاهی تحت رنج و عذاب است اما ضروری است.

وی یادآور شد: من 5 بار برای وزیر علوم به مجلس امدم و 4 بار هم برای وزیر ورزش و جوانان و اینجاست که باید بگوییم ممکن است اجرای قانون به انتظارها منطبق نباشد اما ما باید تسلیم قانون باشیم.

رییس دولت یازدهم با تاکید بر این نکته که هر آنچه مقررات قانونی است ولو تحت شرایط سخت باید اجرا کنیم خاطرنشان کرد: ما می توانیم در مشکلات کشور همسو باشیم.

وی به انتخابات مجلس دهم و مجلس پنجم خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت: مردم در این انتخابات رشادت فوق العاده ای از خودشان نشان داده اند وهیچ کس انتخابات را تحریم نکرد.

از تلاطم های اقتصادی خبری نیست/رشد اقتصادی 5 درصد را برای سال 95 پیش بینی می کنیم

رئیس جمهور کشورمان در ادامه سخنان خود در افتتاحیه مجلس دهم با اشاره ب حضور مردم در انتخابات مجلس گفت: این بار مردم قبل از بحث احزاب و جناحها به فکر همگرایی بیشتر و همکاری بیشتر بین قوا برای حل مسایل و مشکلات کشور بودند.

وی اظهار کرد: همه خوب می دانیم که اگر مشکل بزرگی در این کشور باشد با اتحاد و وحدت و رهنمودهای رهبری و انسجام و مقاومت می توانیم به خوبی ان را حل کنیم و از مشکلات عبور کنیم.

روحانی خاطرنشان کرد: ما در آغاز شروع دولت یازدهم با مشکلات و تلاطم های اقتصادی و اجتماعی مواجه بودیم که با همکاری مجلس و مردم توانستیم از بسیاری از انها به خوبی عبور کنیم.

وی ادامه داد: در طول 3 سال گذشته از تلاطمهای اقتصادی خبری نیست و جای ان را ارامش در بازار گرفته است.

وی گفت: از تورم خطرناک دو رقمی که می توانست برای جامعه ما مشکل آفرین باشد دیگر خبری نیست و ما از تورم 40 درصد به تورم 10 درصد رسیده ایم و انشاالله به تورم تک رقمی می رسیم.

رئیس جمهور تصریح کرد: همه تلاش دولت این بود که از رکود عبور کند زیرا ما معتقدیم رشد منفی شایسته این مردم نبود.

وی با بیان اینکه کشور در سال 93 رشد اقتصادی سه درصد را تجربه کرده است گفت: ما در سال 94 علی رغم همه مشکلات نگذاشتیم که به رشد منفی برسیم و رشد یک درصد را تجربه کردیم و انشالله در سال جاری ما به رشد 5 درصدی می رسیم.

روحانی با تاکید بر اینکه همه تلاش و برنامه های دولت این است که مردم از لحاظ فقر و بیکاری در امان باشند گفت: هیچ دولت و مسئولی نیست که برای مردم خود فقر و بیکاری بخواهد ما باید اشتغال و زندگی را برای مردم به گونه ای برنامه ریزی کنیم که انها بتوانند زندگی خود را بگذرانند.

وی گفت: ما برای اشتغال و رفع بیکاری نیازی به اختراعی جدید نداریم زیرا تجربه کشورهای مختلف در این زمینه فراروی ماست، بسیاری از کشورها هستند که از لحاظ استعدادهای انسانی و منابع مادی شرایطشان از ما پایین تر است اما دارای رشد اقتصادی مناسبتری هستند.

وی اضافه کرد: برای اینکه جوانان تحصیلکرده ما مشغول به کار شوند راهی جز رشد اقتصادی و رونق اقتصادی نداریم.

رئیس جمهور یادآور شد: در دو دهه اخیر ما کشوری را سراغ نداریم که بدون تعامل با جهان به رشد اقتصادی مناسب دست یافته باشد ما در چارچوب اقتصاد مقاومتی که اقتصاد درون زا و برون گراست اقتصادی که زایش و تولید ان در درون است اما گرایش ان و نگاهش به بیرون است و در سایه اقتصاد مقاومتی امسال امیدواریم به رشد 5 درصد برسیم.

وی تاکید کرد: اگر ما امسال به رشد 5 درصد که هدفمان است دست یابیم باید تلاش کنیم تا با توجه به سیاستهای مقام معظم رهبری به سمت رشد اقتصادی 8 درصد حرکت کنیم و اگر بناست به رشد اقتصادی 8 درصد برسیم نیاز به سرمایه گذاری داریم.

وی خاطرنشان کرد: شرایط کشور و درآمدهای نفتی و قیمت نفت به گونه ای نیست که ما فکر کنیم در سالهای پیش رو به نفت بشکه ای 100 دلار دست یابیم اگر چنین است پس ما باید برای رسیدن به رشد 8 درصد به الزامات این رشد نیز توجه کنیم.

ادامه دارد...
خبرگزاری شبستان :: Shabestan News

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .