تبیان، دستیار زندگی
همزمان با ورود وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به روستای بازان از توابع شهر رشت در استان گیلان، اینترنت پرسرعت 1184 روستا در این استان، افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بهره برداری از اینترنت پرسرعت در 1184 روستا

همزمان با ورود وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به روستای بازان از توابع شهر رشت در استان گیلان، اینترنت پرسرعت 1184 روستا در این استان، افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

بخش ارتباطات تبیان
کار با اینترنت

دکتر محمود واعظی، در آیین رونمایی از این پروژه، گفت: خوشحالیم 1184 پروژه را در روستاهای استان گیلان افتتاح می کنیم و هدف گذاری وزارت ارتباطات و دولت این بوده است که اینترنت به روستاها آورده شود.
وی افزود: هدف ما این است از طریق اینترنت تسهیلات و امکانات را به روستاها بیاوریم و رفت و آمد روستاها به شهر کم شود و رفع نیازمندی های روستاها ارتقا یابد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعلام اینکه امیدواریم بستر لازم فراهم شود که وزارتخانه ها ابزار الکترونیک را در روستاها فراهم کنند، تصریح کرد: وزارت بهداشت و وزارت آموزش و پرورش می توانند موضوع سلامت الکترونیک و آموزش الکترونیک را در روستاها فراهم کنند.
واعظی با بیان اینکه امروز با راه اندازی دولت الکترونیک، روستاها مانند شهرها می توانند از امکانات شهری استفاده کنند، بیان کرد: اعتقاد دارم باید امکانات را از شهرها به روستاها ببریم که هیچ روستایی به شهر نیازمند نباشد.

هدف ما این است از طریق اینترنت تسهیلات و امکانات را به روستاها بیاوریم و رفت و آمد روستاها به شهر کم شود و رفع نیازمندی های روستاها ارتقا یابد.

همچنین در این سفر توسعه پهنای باند دیتا اپراتورها در مرکز رشت به ظرفیت 30 گیگابایت در ثانیه و بندرانزلی به ظرفیت 1 گیگابایت در ثانیه ، توسعه ظرفیت شبکه انتقال در مراکز آستارا - بندر انزلی - لاهیجان - لوشان - رشت - تالش و رامسر به ظرفیت E1 153216 ، ایجاد مسیر پشتیبان ارتباطات ملی در مسیر مراکز رشت - بابل 1 ، رشت - بابل 2 ، رشت - تبریز 2، توسعه و تکمیل زیرساخت برق در مراکز آستارا- رشت - بندرانزلی - لوشان - تالش و لاهیجان ، توسعه شبکه ملی فیبر نوری آماده بهره برداری استان در مسیرهای رشت - لوشان - قزوین به طول 92 کیلومتر و رشت - آستانه به طول 36 کیلومتر ، توسعه بخشی transport در بیش از 110 نقطه ، توسعه شبکه نسل سوم تلفن همراه به تعداد 103 ایستگاه، توسعه شبکه نسل چهارم تلفن همراه در 5 ایستگاه، افتتاح پروژه های توسعه بخشی RNC و BSC در 3 نقطه ، افتتاح و توسعه مراکز خدمات مشترکان ایرانسل در شهرهای رشت - بندر انزلی - آستارا - لاهیجان - فومن و لنگرود ، راه اندازی و توسعه شبکه نسل 3 در شهرهای رشت - چابکسر - رودسر - ماسال- منجیل - املش - لنگرود - لاهیجان - سیاهکل - کیاشهر - بندرانزلی - فومن -اسالم - آستانه - آستارا - فومن - تالش - کلاچای - خمام - خشکبیجار - کوچصفهان - لوندویل - لشت نشاء - رحیم آباد - زضوانشهر - رستم آباد -رودبار- سنگر - شلمان و صومعه سرا ، راه اندازی و توسعه شبکه نسل 4 در شهرهای رشت - چمخاله - فومن - کیاشهر - منجیل - ماسوله - رودسر- بندرانزلی- لنگرود - لاهیجان و صومعه سرا ، احداث و راه اندازی سایت BTS نسل سوم تلفن همراه در4 ایستگاه ، خدمات مخابراتی فروش عمده به میزان 50 هزار پورت راه اندازی شد.



منبع:سیتنا