تبیان، دستیار زندگی
تازه ترین برآورد محققان زیست محیطی، موج تازه ای از نگرانی را درباره آینده زمین و آلاینده های کربنی ایجاد کرده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

زمین به گرمای عصر دایناسورها دچار می شود

تازه ترین برآورد محققان زیست محیطی، موج تازه ای از نگرانی را درباره آینده زمین و آلاینده های کربنی ایجاد کرده است.

بخش دانش تبیان

کارخانه

به گزارش تبیان به نقل ازخبرگزاری مهر، محققان هشدار می دهند اگر تمامی ذخایر سوخت فسیلی زمین یا به عبارتی ۵.۵ تریلیون تن نفت خام، ذغال سنگ و گاز طبیعی موجود در سیاره مادر سوخته شود آنگاه باید دنیایی را تصور کرد که تنها در عرض سه قرن بعدی ۱۸ درجه گرمتر از زمان حال خواهد شد.

این نتیجه تازه ترین مطاللعه علمی صورت گرفته در عرصه محیط زیست و اثرات مخرب آلاینده های کربنی محسوب می شود که در پی آن محققان هشدارهای بی سابقه ای را مطرح کرده اند.

برخی محققان نیز معتقدند، در صورت تداوم این روند و استفاده از تمامی ذخایر سوختهای فسیلی، دمای زمین تا آن حد گرم می شود که می توان آن را با حدود ۶۵ میلیون سال پیش مقایسه نمود یعنی زمانی که دایناسورها در زمین حکمرانی می کردند.

محققان دانشگاه ویکتوریا که این مطالعه را انجام داده و نتایج آن را در ژورنال Nature Climate Change منتشر کرده اند هشدار می دهند که در صورت شکل گیری چنین سناریویی، سراسر زمین برای ادامه زندگی انسانها غیرقابل سکونت خواهد شد.

آنها همچنین هشدار می دهند که تمامی شهرهای ساحلی جهان و مناطق پست سراسر زمین همزمان با بالا آمدن سطح آب اقیانوسهای جهان ناپدید خواهند شد.

در این مطالعه اعلام شده که اگر تمامی منابع سوختهای فسیلی نهفته در زمین استفاده شود باید منتظر تغییرات دمایی بی سابقه در قطبهای زمین بود به طوریکه قطب شمال تا ۳۵ درجه گرمتر می شود.


منبع: مهر
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .