تبیان، دستیار زندگی
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از بخشش جرائم دیرکرد پرداخت تخلفات رانندگی تا پایان سال ۹۴ خبرداد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تخفیف پلیس برای جرایم رانندگی شهروندان

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از بخشش جرائم دیرکرد پرداخت تخلفات رانندگی تا پایان سال 94 خبرداد.

بخش اجتماعی تبیان
جرایم رانندگی

سردار تقی مهری رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، به بحث بخشیده شدن جرایم دیرکرد تخلفات رانندگی پرداخت و گفت: برای بخشیده شدن جرائم دیرکرد تخلفات رانندگی تا پایان سال 94 تمهیدات لازم اندیشیده شده و به محض اینکه این مصوبه ابلاغ شود، اجرایی خواهد شد.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی تصریح کرد: دیرکرد جرایم شامل تخلفاتی است که به صورت تسلیمی یا الصاقی صادر می شود یا بعضاً جریمه هایی که راننده از دریافت برگه آن خودداری کرده است.
وی افزود: جرایمی که بعد از 60 روز پرداخت نشوند نیز 2 برابر می شود و جرائمی که از طریق پلیس به اطلاع شهروندان برسد و نسبت به پرداخت آن اقدام نکنند نیز شامل دیرکرد خواهد شد.
این مقام ارشد راهنمایی و رانندگی کشور اعلام کرد: بخشودگی جرائم فقط شامل دیرکرد تا پایان سال 94 می شود و اصل جریمه باید توسط راننده پرداخت شود.
سردار مهری اعلام کرد: بخشودگی دیرکرد جرایم از همین ماه اجرایی و عملیاتی خواهد شد.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از مردم تقاضا کرد نسبت به پیگیری جرایم و تخلفاتی که مرتکب شده اند از طریق سامانه اینترنتی Rahvar120.ir مطلع شده و نسبت به پرداخت آن اقدام کنند.
وی افزود: هموطنان می توانند به صورت انتخابی جرایم را پرداخت کنند چرا که شاید توان پرداخت یکجای جرایم را نداشته و به صورت چند مرحله ای آنها با تسویه کنند.
سردار مهری خاطرنشان کرد: سامانه 1101202020 می تواند میزان جرایم رانندگی را به اطلاع شهروندان برساند همچنین با مراجعه به مراکز پلیس+10 می توان از میزان جرایم رانندگی اطلاع یافت.


منبع: فارس