تبیان، دستیار زندگی
پیشنهاد تأسیس کرسی قرائت جهانی در مصلی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پیشنهاد تأسیس کرسی قرائت جهانی در مصلی

قرآن

یک خادم قرآن اظهار کرد: باید همزمان با برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن مصلی یک جمعیت میلیونی را برای استماع و تلاوت قرآن جمع کند و عنوان کرسی قرائت جهان را برای آن در نظر بگیرد.

به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری مهر، محمد بنیادی، قاری قرآن و خادم قرآن کریم با بیان اینکه، اصلی‌ترین کار نظام جمهوری اسلامی بحث قرآن در گستره جهانی است، گفت: هرچند که امسال برای نخستین‌بار این تغییر خوب ایجاد شد و مسابقات قرآن از سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی به مصلای امام خمینی(ره) آمد اما برای سال آینده باید شاهد حضور جمعیت انبوه بیشتر برای استماع و تلاوت قرآن در مصلای امام خمینی(ره) باشیم.

وی افزود: باید همزمان با برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن مصلی یک جمعیت میلیونی را برای استماع و تلاوت قرآن جمع کند و عنوان کرسی قرائت جهان را برای آن در نظر بگیرد.

بنیادی ادامه داد: این نوید را می‌دهم که با برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن در مصلای امام خمینی(ره) شاهد روزی خواهیم بود که مسلمانان از سراسر جهان در این مکان جمع شوند و به استماع و تلاوت قرآن بپردازند.

این کارشناس قرآنی عنوان کرد: تغییر مکان برگزاری مسابقات از سالن اجلاس به مصلی بسیار ارزشمند است و قطعا بهترین جایی است که مسابقات قرآن می‌تواند در آن برگزار شود. امیدواریم برای سالهای آینده گستره فعالیت‌های قرآنی از مصلی توسعه پیدا کند و تعداد بازدیدکنندگان از این مسابقات میلیونی شود.

وی در ادامه گفت: قرائت قرآن با سیمای ظاهری مصلی مطابقات دارد و کارهایی که در مصلی انجام شده است عددهای طلایی است؛ ۱۴ گلدسته در مصلی وجود دارد و همه قطعه‌ها و متراژهای گلدسته‌ها مبنا دارد و حتی محرابی که قاری بر روی آن می‌نشیند و گنبدی که ساخته شده است نیز مبنا  دارد.

بنیادی یادآور شد: مصلای امام خمینی(ره) برای بیش از ۷۰ یا ۸۰ هزار نفر جمعیت ظرفیت دارد و برای اینکه در سالهای آینده شاهد استقبال گسترده چند ده هزار نفری باشیم باید دستگاه‌ها به طور مجزا وارد شده و سهم خود را از مسابقات قرآن مشخص کنند.


خبرگزاری مهر

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .