تبیان، دستیار زندگی
رئیس جدید فدراسیون فوتبال حالا مجبور است برای حمایت وزارت خانه دبیرکل تحمیلی آنان را بپذیرد.وزارت ورزش برای در اختیار داشتن فدراسیون فوتبال کماکان می خواهد پست دبیر کلی با نظارت انان انتخاب شود.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

وقتی وزارت ورزش از فدراسیون سهم می خواهد

رئیس جدید فدراسیون فوتبال حالا مجبور است برای حمایت وزارت خانه دبیرکل تحمیلی آنان را بپذیرد.وزارت ورزش برای در اختیار داشتن فدراسیون فوتبال کماکان می خواهد پست دبیر کلی با نظارت انان انتخاب شود.

باربد بهداد - بخش ورزشی تبیان
کی روش

موضوع بسیار ساده و پیش پا افتاده است. کارلوس کی روش طی دو هفته گذشته در مجموع حدود 40 ساعت با مهدی تاج نشست برگزار کرد و چکیده همه این صحبت ها که دست آخر منجر به غش و ضعف آرین قاسمی مترجم سرمربی تیم فوتبال ایران شد، یک چیز بود؛ آقای تاج شما کاری کنید که دولت و وزارت ورزش برخلاف دوره علی کفاشیان پشت سر تیم ملی فوتبال باشد.  همین یک جمله کوتاه شاید سخت ترین ماموریت ممکن برای مهدی تاج باشد. مدیری که همیشه شعارش این بوده تا تحولی را در یک مجموعه به وجود نیاوری نمی توانی در آنجا پیروزی را نهادینه کنی. تاج حالا مجبور است در فدراسیون فوتبال یکسری اصول را لحاظ کند.
تاج فردای روزی که رئیس فدراسیون فوتبال شد به نزدیکانش گفت تقریبا 90 درصد افراد فدراسیون را تغییر می دهم تا فدراسیون زیر نظر من همان چیزی شود که مد نظر دارم. اما حالا سدی به نام وزارت ورزش وجود دارد. منبع پول و اعتبار که روسای فدراسیون فوتبال در ایران باید به هر قیمتی زیر بلیتش باشند. علی کفاشیان در دو و نیم سال گذشته سعی کرد تمرد کند و نتیجه اش دودی بود که در چشم تیم ملی رفت. اگرچه کفاشیان دست آخر همه ملاحظات وزارت ورزش را لحاظ کرد و دبیرکل و نائب رئیس اولش را تغییر داد اما دل وزیر تا روز آخر با کفاشیان صاف نشد که نشد.(به مصاحبه های دکتر گودرزی در این مورد استناد شود)
اما حالا مهدی تاج در ابتدای راه است. او قصد داشت از نیروهای ویژه اش در سازمان لیگ در ساختمان فدراسیون و پست های کلیدی اش، بسان دبیرکلی استفاده کند اما وزارت ورزش می گوید اگر حمایت من را می خواهی می بایست یکسری افراد دیگر را انتخاب کنی. مهره هایی مثل منصور قنبرزاده که همزبان و هم مسلک وزیر ورزش هستند تا امیر عابدینی با آن زبان سرخ و مواضع متغیرش.
تاج نمی خواهد تجریه تلخ کفاشیان را تکرار کند و از سوی دیگر خواستار تغییرات اساسی در فدراسیون فوتبال است. اما به نظر می رسد دست آخر برای روانسازی مسیر تیم ملی برای صعود به جام جهانی 2018 روسیه و حل مشکلات بی پایان مالی، مجبور شود امتیازات ویژه ای را به مقامات وزارت ورزش بدهد.
طی هفته های آتی چند جا به جایی را در فدراسیون فوتبال شاهد خواهیم بود که در راستای همین اتفاقات قرار است عملیاتی شود. ظرافت تاج تاثیر به سزایی در آینده تیم ملی خواهد داشت. البته اگر این مدیر توانمند و اقتصادی اهل اصفهان منابع مالی جداگانه ای را غیر از جیب دولت برای خودش پیدا کند آن وقت شاید استقلال بیشتری در تصمیماتش داشته باشد.