تبیان، دستیار زندگی
هنرمندان و فعالان حوزه مسیقی، هم اکنون که در اخرین ماه فصل بهار هستیم، آلبوم ها و آهنگ های جدیدی در بازار موسیقی نشر دادند که در این نوشتار می توانید با تازه ترین آن ها آشنا شوید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آلبوم های تازه موسیقی

هنرمندان و فعالان حوزه مسیقی، هم اکنون که در اخرین ماه فصل بهار هستیم، آلبوم ها و آهنگ های جدیدی در بازار موسیقی نشر دادند که در این نوشتار می توانید با تازه ترین آن ها آشنا شوید.

فراوری: یاسمن پیشوایی- بخش هنری تبیان

آلبوم های تازه موسیقی


«آتش، دریا، لبخند»
آلبوم موسیقی «آتش، دریا، لبخند» با خوانندگی مزدا شاهانی و سعید عزیزی منتشر شد.آلبوم موسیقی آوازی «آتش، دریا، لبخند» با دیدی تحقیقی نسبت به هنر موسیقی مردمی ایران تولید شده است. اشعار و ترانه های این اثر از سروده های شمس لنگرودی، مزدا شاهانی، فریبا سعادت و ترانه کیانی نژاد انتخاب شده اند.
نوازندگان این آلبوم عبارتند از: فلوت: کاوه یغمایی، گیتار (اسپانیش، باس، الکتریک، دوازده سیم،)مزدا شاهانی، بانجو، ماندولین: مزدا شاهانی، پیانو (آهنگ جوانی): امیر بیات، پیانو و کیبورد: سعید عزیزی، ویلن: علی جعفری پویان، ویلن آلتو: میثم مروستی، ویلن سل: آیدین احمدی نژاد، ترومپت: علیرضا میر آقا، کلارینت: سهیل پیغمبری، آواز همراه : غزل کیانی نژاد ، مزدا شاهانی، درام، پرکاشن: ژوبین محمودی، ساز دهنی: بابک صفر نژاد، میکس و مسترینگ: سعید عزیزی، صدابردار،میکس آهنگ جوانی: رضافرهادی(استودیو کرگدن)، استودیو ضبط: بل،کرگدن،پژواک هنر شرق، طراح و گرافیست: جهانگیرجفریان، عکس ها: کیارش لشکری، مزدا شاهانی.

«دوئل در آینه» تازه ترین اثر رضا یزدانی

آلبوم های تازه موسیقی


«دوئل در آینه» جدیدترین آلبوم رضا یزدانی وارد بازار شد. این آلبوم در حال و هوای سایر آثار پیشین یزدانی قرار دارد. جایی بین موسیقی راک و پاپ با عصاره ای از همه سبک ها. در آثار رضا یزدانی همواره نوع خواندن بیشتر از موسیقی جلب توجه کرده و نشان گر اصلی سبک خاص او است. رضا یزدانی در این آلبوم به سمت فضای موسیقی کانتری هم رفته. این آلبوم دارای شانزده قطعه است. نام قطعات «بی غروب»، «برزخ»، «تونل کندوان»، «می ترسم»، «رادیو»، «تاریخ تکراری»، «تحریف تاریخ»، «توریست»، «روزای دلگیر»، «گریم»، «آوانگارد»، «هفته دلتنگی»، «این روزا»، «رفت که رفت»، «رو به فردا» و «دوئل» است.
«محمد خرمی نژاد»، «بهروز پایگان»، «میلاد عادل»، «بهنام شهرکی»، «آرش زمانیان»، «عمران میرزایی» و «امیر مهرپویا» تنظیم کنندگان این آلبوم هستند. اشعار قطعات را چندین ترانه سرا از جمله «مهدی ایوبی»، «حسن علیشیری»، «پدیده نیشابوری» و «مریم شجاعی» سروده اند. این آلبوم هم اکنون از طریق تمامی فروشگاه های ارایه محصولات فرهنگی در دسترس قرار دارد.

«پارکینگ» تا پایان سال

آلبوم های تازه موسیقی


گروه جوان و نوپای «پارکینگ» که در ژانر موسیقی بلوز فعالیت می کند و از اشعار کوچه بازاری قدیم ایرانی استفاده می کند، جدیدترین قطعه خود را برای انتشار تا آخر سال رونمایی خواهد کرد.«پارکینگ» از دو برادر به نام های صاق و محسن حسین تشکیل شده که سال 90 فعالیت موسیقایی خود را آغاز کردند. آن زمان تصمیم گرفتند یک اتاق کوچک به صورت Home Studio در پارکینگ خانه شان بسازند و به این ترتیب کارهای خود را آنجا ضبط کنند و بعدها به دلیل اینکه 5 سال در پارکینگ خانه ساز زده اند، نام گروه را «پارکینگ» گذاشتند.


 تک آهنگ «حوا»

آلبوم های تازه موسیقی


محمد زندوکیلی جدیدترین تک آهنگ خود را منتشر کرد.محمد زندوکیلی پس از موفقیت آثاری چون «سیه موی» که برای برادرش «علی زندوکیلی» آهنگسازی کرده بود و مورد توجه و استقبال دوستداران موسیقی قرار گرفت، جدیدترین اثر رسمی خود را در روز تولدش منتشر کرد. محمد زندوکیلی درباره روند فعالیت های رسمی خود گفت: «مدت هاست برای شروع فعالیتهای رسمی خودم برنامه ریزی کرده و در حال آزمون و خطا بودم که خدا را شکر توانستم بالاخره به مرور خودم را پیدا کنم.» او در ادامه درباره زمان دقیق انتشار آلبومش نیز گفت: «برنامه ریزی ها برای انتشار آلبوم در پائیز امسال را انجام داده ایم و برای فضای کلی آلبوم هم شاید «تلفیقی-محلی» بهترین عنوانی باشد که بتوان درباره فضای آثار نسبت داد.» او درباره ادامه روند همکاری اش با برادرش «علی زندوکیلی» پس از آغاز روند مستقل فعالیت هایش گفت: «آغاز روند فعالیت های مستقل من دلیلی برای قطع همکاری های من و برادرم نیست. مثلاً برای آلبوم بعدی علی چند اثر را من ساخته ام و برای آلبوم من هم شاید همکاری هایی با هم داشته باشیم. همه چیز بر اساس کیفیت آثار تعیین می شود و موضوع برای ما به این منوال است.»


 «زیباترین رویا» در اروپا

آلبوم های تازه موسیقی


آلبوم موسیقی «زیباترین رویا» به آهنگسازی و تنظیم «رضا برون» (بزرگمهر) و صدای «عارف رفعت» به تهیه کنندگی دکتر «مهدی بزرگی زاده» طی هفته ای که گذشت در شهر «برلین» آلمان رونمایی و در اروپا منتشر شد. در این برنامه ابتدا سخنرانی به زبان آلمانی در پیرامون موسیقی و فرهنگ ایرانی انجام شد و سپس «مجید سعیدی» نوازنده و مدرس سنتور در برلین به بررسی موسیقی ایرانی و تحلیل آلبوم «زیباترین رویا» پرداخت. سپس از بزرگمهر به عنوان آهنگساز و تنظیم کننده، «عارف رفعت» به عنوان خواننده و همچنین دکتر مهدی بزرگی زاده به عنوان تهیه کننده اثر دعوت شد که در پیرامون این آلبوم توضیحاتی را به آگاهی شنوندگان برسانند. در پایان این مراسم هم قطعاتی در فرم بداهه نوازی با سنتور بزرگمهر و صدای عارف رفعت نواخته شد که با استقبال گرمی از سوی مخاطبان ایرانی و آلمانی رو به رو شد.

این اثر با یازده قطعه در آواز اصفهان و دستگاه های نوا و سه گاه با اشعاری از سایه، حافظ، سعدی، خیام، رهی معیری و عارف رفعت تولید و از طریق بییپ تونز منتشر شده است. مراحل ضبط این آلبوم در شهر های برلین، تهران و اصفهان انجام شده و در استودیو «چکاوک» زندرود نیز میکس و مسترینگ شده است. همچنین در این آلبوم نوازندگانی همچون ارسلان کامکار (عود)، رضا برون «بزرگمهر» (سنتور)، نگار خارکن (کمانچه آلتو)، لیلا شریفان (تار)، کاوه معتمدیان (کمانچه)، پیمان صحیحی (تنبک و دف)، علیرضا قاسمی (نی)، سعید میرزازاده (تار) و روح الله کبیری (تار و بم تار) به هنرنمایی پرداخته اند. عارف رفعت که فارغ التحصیل رشته ژنتیک پزشکی در برلین آلمان می باشد از محضر اساتیدی همچون «حمیدرضا نوربخش» در عرصه آواز ایرانی، «آزاده رضایی» و «فرشاد فولادوند» در رشته آواز کلاسیک و اپرا و همچنین اساتید غیر ایرانی مانند «برت منینگ» و «رابرت لانته» استفاده کرده است.

«رضا برون» (بزرگمهر) هم آهنگساز و نوازنده سنتور جوان کشورمان می باشد که در برلین آلمان به تحصیل رشته موسیقی اشتغال دارد. وی از حضور بسیاری از اساتید موسیقی ایرانی و اروپایی همچون «مسعود رضایی نژاد»، «سعید ثابت»، «اردوان و پشنگ کامکار»، «سورنا صفاتی» و «هلموت زاپف» بهره فراوان گرفته است. علاقه مندان برای تهیه آلبوم موسیقی «زیباترین رویا» به صورت نسخه اصلی میتوانند به مراکز معتبر فروش محصولات فرهنگی و هنری سراسر کشور مراجعه نمایند، همچنین این اثر از طریق سایت «بییپ تونز» نیز به صورت دیجیتال قابل خریداری و دانلود قانونی است.


«سیب هوس»

آلبوم های تازه موسیقی


امیر عظیمیجدیدترین قطعه خود به نام «سیب هوس» را منتشر کرد. این خواننده و آهنگساز جوان در بخش شعر با «امید صباغ نو» همکاری کرده و «صابر محرابی» هم میکس و مسترینگ را انجام داده است. امیر عظیمی این بار هم به سراغ شعر متفاوتی رفته و آن را در فضایی خلوت و با محوریت گیتار تنظیم و ضبط کرده است. او درباره سیب هوس گفت:«ساز و غزل یاری کردند و از حنجره فریاد شد. از دل است و با یک گیتار آمده و امیدوارم به دل بنشیند.» این دومین اثر امیر عظیمی در سال جاری و پس از قطعه فولک «لاک و جان» بود. این موزیسین خوش آتیه سال گذشته تک قطعات متعددی نظیر «آدمیت»، «هوای تو»، «مرموز»، «سمت تو» و «فیلم،سیگار،خواب» را منتشر کرد. البته او سال 94 با یک EPآلبوم به پایان رساند. آن مجموعه «سنگ» نام داشت و شامل قطعات «شهر»، «اسیر»، «مترسک» و «لیلی» بود. البته امیر عظیمی به دنبال انتشار یک آلبوم کامل در بازار موسیقی هم هست. او این روزها مراحل پایانی تولید این مجموعه را پیگیری می کند ولی هنوز زمان دقیق انتشار آن مشخص نیست.


منابع:
تسنیم
موسیقی ما