تبیان، دستیار زندگی
وحدت در رویت هلال موجب عظمت اسلام می شود
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

وحدت در رویت هلال موجب عظمت اسلام می شود

هلال ماه

به گزارش تبیان به نقل از خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمانشاه، مولوی حبیب الرحمان مطهری مدیر حوزه علمیه احناف خواف امروز(4 خرداد) در آیین افتتاحیه سومین اجلاسیه ستادهای استهلال مناطق قومی کشور گفت: اختلافات اطلاعاتی که از طرق مختلف به جامعه تزریق می شود تشتت ایجاد کرده است.

وی افزود: یکی از مسائل در خصوص استهلال این است که بیان حکم رویت هلال از طریق حاکم صورت بگیرد.

مولانا مطهری، با اشاره به وجود ستادهای استهلال درمناطق شیعه و سنی، خواستار پذیرش رویت هلال در صورت محرض شدن آن طبق شریعت در مناطق اهل سنت شد.

وی وحدت در رویت هلال را موجب عظمت اسلام دانست و بیان کرد: اگر در مسئله استهلال وحدت داشته باشیم رمضان و عید فطر خوبی خواهیم داشت و دیگر دغدغه فکری در این خصوص نخواهیم داشت.

مدیر حوزه علمیه احناف خواف ابراز کرد: علما وظیفه دارند با استدلال و ارائه دلایل قوی در خطبه ها و منابر این مسائل را به مردم تفهیم کنند.

وی با اشاره به اهمیت مسئله استهلال، اظهار کرد: استهلال از زمان صدر اسلام تاکنون مورد توجه علما و فقهای دین و مراجع عظام شیعه و سنی بوده است.

مولانا مطهری، اهمیت این مسئله را ناشی از ارتباط آن با حج و ماه رمضان برشمرد و گفت: مسئله استهلال، هلال و رویت آن از اهم مسائل است و باید در رأس مسائل فقهی باشد.

مدیر حوزه علمیه احناف خواف، خواستار توجه و عنایت ویژه علما و مسئولان به مسئله استهلال شد و اضافه کرد: مسئله وحدت و عظمت اسلام مهم است اگر مسلمین در کشور اسلامی مان ایران، وحدت داشته و در یک روز، روزه گرفته و افطار کنند بر عظمت و ابهت اسلام و مسلمین افزوده می شود.


خبرگزاری شبستان :: Shabestan News

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.