تبیان، دستیار زندگی
شبکه اجتماعی فیس بوک در آخرین گزارش شفاف سازی خود افزایش ۱۳درصدی تقاضای دولت را برجسته ساخت
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

افشاگری فیس بوک درباره دولت ها

شبکه اجتماعی فیس بوک در آخرین گزارش شفاف سازی خود افزایش 13درصدی تقاضای دولت را برجسته ساخت.

بخش ارتباطات تبیان
فیس بوک

شبکه اجتماعی فیس بوک در آخرین گزارش شفاف سازی خود از افزایش 13درصدی تقاضای دولت ها برای افشای اطلاعات کاربران پرده برداشته است.

کریس  ساندربی مشاور معاون عمومی فیس بوک پیرامون تقاضای دولتی در این گزارش گفت: «به طور کلی، ما همچنان شاهد افزایش جهانی درخواست های دولتی برای ارسال اطلاعات کاربری و محدودیت محتوا» به موجب قانون محلی هستیم.»

گفتنی است فیس بوک در یک دوره 6 ماهه در انگلستان 4190 درخواست اطلاعات کاربران دریافت کرد که که 82 درصد از آنها را پاسخ داده است.

او ادامه داد: «برای اولین بار، ما نیز سفارشات عدم افشاء را گزارش دادیم. حدود 60 درصد از درخواست هایی که ما از مقامات ایالات متحده برای اطلاعات کاربران دریافت می کنیم شامل ممنوعیت عدم افشای اطلاعات کاربران بوده است.»


گفتنی است فیس بوک در یک دوره 6 ماهه در انگلستان 4190 درخواست اطلاعات کاربران دریافت کرد که که 82 درصد از آنها را پاسخ داده است.

ساندربی افزود: «همان طور که ما چندین بار تاکید کردیم، فیس بوک به هیچ دولتی درب پشتی و یا دسترسی مستقیم به اطلاعات مردم را ارائه نمی دهد. ما تمام درخواست های اطلاعات کاربرانمان را برای کفایت قانونی به دقت مورد بررسی قرار دادیم، برایمان مهم نیست که کدام کشور از ما درخواست می کند. در صورتی که درخواست موردنظر بیش از حد قانونی باشد، ما در صورت لزوم ناچار در دادگاه مبارزه خواهیم کرد.»

وی در آخر ادامه داد: «در طول چند سال گذشته، ما به طور منظم اطلاعاتی را که در مورد ماهیت دریافت شده بود، منتشر کردیم. ما برای محافظت از اطلاعاتی کسانی که از خدماتمان استفاده می کنند در مقابل درخواست های دولتی، به شدت مقاومت می کنیم.»



منبع:ایتنا