تبیان، دستیار زندگی
نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان ابراز نگرانی کرده در صورتی که خبر کشته شدن ملامنصور واقعیت داشته باشد، انتخاب سراج الدین حقانی به عنوان رهبر جدید طالبان تبعات به مراتب بدتری را برای همه در پی خواهد داشت
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رهبر جدید طالبان مخوف کیست؟

نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان ابراز نگرانی کرده در صورتی که خبر کشته شدن ملامنصور واقعیت داشته باشد، انتخاب سراج  الدین حقانی به عنوان رهبر جدید طالبان تبعات به مراتب بدتری را برای همه در پی خواهد داشت.

بخش سیاست تبیان
طالبان

"ضمیر کابلوف" نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان با اشاره به انتشار وسیع کشته شدن ملامنصور در رسانه ها گفته است روسیه اطمینان کامل ندارد که رهبر طالبان کشته شده باشد.
به گفته ضمیر کابلوف، شواهد کشته شدن مرگ ملامنصور هنوز به اندازه کافی نیست. از شناسایی کسی که با پاسپورت جعلی کشته شده و نتایچ پزشکی وجود ندارد، چیزی حاصل نشده است.
کابلوف ادامه داد: مردی که ژس وی در پاسپورت هست اگرچه به ملامنصور تشابه دارد اما حدس و گمان درباره چنین مواردی نباید زده شود.
اسپوتنیک نوشت: این مقام روسی همچنین ابراز نگرانی کرده در صورتی که خبر کشته شدن ملامنصور واقعیت داشته باشد، انتخاب «سراج الدین حقانی» به عنوان رهبر جدید طالبان تبعات به مراتب بدتری را برای همه در پی خواهد داشت.
این در حالی  است که اداره امنیت ملی افغانستان و همچنین رئیس جمهور آمریکا و نیروهای ناتو مرگ ملامنصور را تائید کرده اند.
گفته می شود «اختر محمد منصور» سرکرده گروه طالبان در حمله روز شنبه با پهپادهای آمریکایی کشته شده است. دستور حمله به وی از سوی «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا صادر شده بود.


منبع : خبرگزاری فارس