تبیان، دستیار زندگی
در روایت تلویزیونی شوق پرواز از زندگی «شهید عباس بابایی» و همسر صبورش «صدیقه حکمت» می شنویم که شهید به تازه عروسش می گوید: «تو عشق سوم من هستی!»
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

عشق سوم شوق پرواز کرد

در روایت تلویزیونی شوق پرواز از زندگی «شهید عباس بابایی» و همسر صبورش «صدیقه حکمت» می شنویم که شهید به تازه عروسش می گوید: «تو عشق سوم من هستی!»

فرآوری: سامیه امینی - بخش فرهنگ پایداری تبیان
صدیقه حکمت

عشق اول این خلبان شهید را «خدا» و دومی را «پرواز» تشکیل می داد که در آخر هم در شوق معشوق اولش اوج گرفت و پرواز کرد و روز گذشته همسرش به او پیوست.
«صدیقه حکمت» که در اوج جوانی نام همسر شهید را گرفت و ماند تا زینبوار بار سه فرزند شهید را به سرمنزل برساند دیگر تاب جدایی نیاورد و پس از تحمل ماه ها درد ناشی از بیماری کبدی، بعدازظهر دیروز براثر این عارضه در بیمارستان نمازی شیراز، شوق پرواز وجودش را مالامال دیدار کرد و پرکشید.
 
پیکر همسر شهید بابایی روز چهارشنبه 5 خرداد در تهران و روز پنجشنبه 6 خرداد در قزوین تشییع خواهد شد.

مراسم تشییع پیکر صدیقه حکمت همسر شهید سرلشگر خلبان عباس بابایی، چهارشنبه در تهران و پنجشنبه در قزوین برگزار می شود و پیکر این بانو در گلزار شهدای قزوین به خاک سپرده خواهد شد.

علی دایی: همسری با پروازی آسمانی به دیدار یار و همراهش رفته است. پیوندی مبارک در بهشت. پیوندشان را امشب عرشیان جشن می گیرند. عروج همسر شهید خلبان بابایی را از صمیم قلب تسلیت عرض می کنم

در پی این اتفاق نماینده ولی فقیه، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با صدور پیامی درگذشت بانوی ماجده و مومنه «حاجیه خانم صدیقه حکمت» همسر شهید گران قدر «سرلشکر عباس بابایی» را تسلیت گفت و از درگاه پروردگار متعال علو درجات برای آن بانوی مکرمه و صبر و اجر برای بازماندگان مسألت کرد.متن پیام حجت الاسلام والمسلمین شهیدی به این شرح است:
خانواده محترم شهید گران قدر سرلشکر عباس بابایی
سلام علیکم

در مکتب صبر زینب (سلام الله علیها)، مجاهدت به شکیبایی و صلابت در سرافرازی است. مشق این عاشقی و مشی این تعالی، نشان افتخاری برای جمله همسران معزز شهداست. همسران نیکوخصالی که باایمان و اعتقادی راسخ درزمینه ترویج و پاسداری از ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی و شهدای معزز گام های موثری برداشته اند که به یقین هنر اولشان ازخودگذشتگی، صبوری وزنده نگاه داشتن یاد و خاطره مردانی از تبار قافله امام حسین (علیه السلام) است.درگذشت بانوی ماجده و مومنه «حاجیه خانم صدیقه حکمت» همسر شهید گران قدر «سرلشکر عباس بابایی» را به فرزندان و سایر بستگان، تسلیت عرض نموده و از درگاه پروردگار متعال علو درجات را برای آن بانوی مکرمه و صبر و اجر برای بازماندگان مسألت دارم. / سیدمحمدعلی شهیدی.
همچنین امیر سرتیپ خلبان حسن شاه صفی فرمانده نیروی هوایی ارتش با صدور پیامی ضایعه درگذشت بانوی مکرمه سرکار خانم صدیقه حکمت، همسر سرلشگر خلبان شهید عباس بابایی را تسلیت گفت.
 کاربران فضای مجازی و چهره ها نیز نسبت به این خبر واکنش  داشته اند.
علی دایی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: کل من علیها فان و یبقی وجه ربک ذو الجلال و الاکرام دور جدایی ها خط بکشید. قصه قصه وصلت است. رفتن از دنیای خاکی را رها کنید. همسری با پروازی آسمانی به دیدار یار و همراهش رفته است. پیوندی مبارک در بهشت. پیوندشان را امشب عرشیان جشن می گیرند. عروج همسر شهید خلبان بابایی را از صمیم قلب تسلیت عرض می کنم.

کاربری نوشت: ملیحه [صدیقه] حکمت همسر شهید عباس بابایی درگذشت، ان شاءالله که مشمول رحمت الهی قرار بگیرند و الگوی دختران وزنان این جامعه اسلامی واقع بشن چون واقعاً نمونه کامل یک زن مسلمان بودند، خیلی دوست شون داشتم یه شخصیت نازنین بودند، حیف شد...


منابع: عصر ایران، ایسنا، باشگاه خبرنگاران جوان، میزان