تبیان، دستیار زندگی
یکی دیگر از مزایای انسولین خوراکی جذب سریعتر آن در مقایسه با انسولین تزریقی، توسط کبد است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آزمایش موفق انسولین خوراکی، فراموشی تزریق و جذب سریع تر

یکی دیگر از مزایای انسولین خوراکی جذب سریعتر آن در مقایسه با انسولین تزریقی، توسط کبد است.

بخش دانش تبیان

انسولین خوراکی

برای تولید انسولین خوراکی، محققان دوز مناسب هورمون را درون پوششی که نقش محافظتی دارد، قرار دادند و آن را در 180 بیمار آزمایش کردند؛ نتایج نشان داد اگرچه مقدار زیادی از دوز انسولین تا نقطه اثر آن از بین می رود، اما هورمون کافی در اختیار بیماران قرار می گیرد.
در این مطالعه بیمارانی مورد بررسی قرار گرفتند که درمان آنها با متفورمین صورت نمی گرفت و سطح گلوکز آنان به طور مستمر و به ویژه هنگام خواب کنترل می شد؛ داروی خوراکی انسولین در کنترل قندخون این بیماران موثر و بدون هیچ عارضه جانبی گزارش شده است.
یکی دیگر از مزایای انسولین خوراکی جذب سریعتر آن در مقایسه با انسولین تزریقی، توسط کبد است. از طرفی برخی پزشکان معتقدند که گردش انسولین در بدن به همراه گردش خون، می تواند برای بقیه اعضای بدن مضر باشد.
انسولین خوراکی کاملا ایمن و موثر گزارش شده است و در صورت تایید، پیش بینی می شود که بازاری چندین میلیارد دلاری را به دست آورد.
دیابت به علت ناتوانی بدن در تولید یا مصرف انسولین به وجود می آید. انسولین هورمونی است که توسط لوزالمعده تولید می شود و نقش آن استفاده از قند به عنوان عظیم ترین منبع انرژی بدن است.
دیابت نوع یک که معمولا از دوران کودکی آغاز می شود، بر اثر کمبود تولید انسولین در بدن به وجود می آید و کنترل آن تنها با مدیریت روزانه انسولین میسر است. این نوع از دیابت با دانش کنونی بشر قابل پیشگیری نیست و به بیمار توصیه می شود، اقدامات لازم برای کنترل آن را انجام دهد. علایم این بیماری شامل دفع بیش از حد ادرار، احساس تشنگی و گرسنگی مکرر، کاهش وزن، تغییرات بینایی و خستگی است.


منبع: خبر آنلاین
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .