تبیان، دستیار زندگی
این دستبند ساخت شركت Pavlok برای ترك عادت های نامناسب طراحی شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دستبندی که با انجام عادت های بد شوک 225 ولت نثارتان می کند

این دستبند ساخت شركت Pavlok برای ترك عادت های نامناسب طراحی شده است.

بخش دانش تبیان

دستبند

در واقع این دستبند ساخت شركت Pavlok برای ترك عادت های نامناسب طراحی شده است اما اكنون با همكاری یك موسسه فناوری در انگلیس می تواند به درمان مشكل ولخرجی و ترك عادت خریدهای بی مورد كمك كند. كاربران با بستن این دستنبد باید در حساب بانكی خود محدودیت خرید را مشخص كنند. موسسه «محیط هوشمند» در این پروژه همكاری نزدیكی با شركت  Pavlokداشته است.

دستبند الکتریکی با اتصال بی سیم به حساب بانکی در صورتی که موجودی حساب با توجه به تاریخ واریز حقوق و مخارج ماه جاری از حد معینی کمتر شود در هنگام خرید مجدد، یک شوک الکتریکی خفیف به مچ دست وارد می کند.طراحان این دستبند می گویند شوك وارد شده به صورت لحظه ای وحشت آور نیست اما به فرد هشداری جدی می دهد.

با طراحی نرم افزار جدید برای موبایل یا تبلت و  اتصال به آن می توان عادت ولخرجی یا خرید بدون نیاز را اصلاح کرد. به این صورت که در هنگام خرید ضروری یا انجام رفتارهای مناسب، دستبند با تولید پالس های الکتریکی بسیار ضعیف باعث پایدار شدن یک رفتار می شود اما در حالتی که کاربر رفتار نامناسب مثل پرخوری یا ولخرجی را انجام دهد، دستبند با تولید شوک الکتریکی باعث ناراحتی کاربر شده و او را از انجام مجدد آن رفتار منع می کند.

ترك سیگار،اعتیاد به بازی های یارانه ای و كنار گذاشتن پرخوری از مواردی است كه این دو شركت امكان آن را فعلا فراهم كرده اند.


منبع: خبر آنلاین

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .