تبیان، دستیار زندگی
این آزمایش بخشی از یک برنامه استرالیایی - آمریکایی به منظور بررسی فناوری های بنیادی مورد نیاز برای سفر پنج برابر سریعتر از سرعت صوت بود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پرواز ١.٥ ساعته با سرعت 9188 کیلومتر در ساعت از تهران به سیدنی

این آزمایش بخشی از یک برنامه استرالیایی - آمریکایی به منظور بررسی فناوری های بنیادی مورد نیاز برای سفر پنج برابر سریعتر از سرعت صوت بود.

بخش دانش تبیان

موشک

این هواپیما توانست به سرعت 7.5 ماخ (9188 کیلومتر در ساعت) و ارتفاع 278 کیلومتر دست یابد. این آزمایش بخشی از یک برنامه استرالیایی - آمریکایی به منظور بررسی فناوری های بنیادی مورد نیاز برای سفر پنج برابر سریعتر از سرعت صوت بود.

به گفته دانشگاه کوئینزلند، برنامه HIFiRE 5B یکی از 10 پرواز آزمایشی با هدف دستیابی به درک بهتر از فیزیک و ایرودینامیک پرواز مافوق صوت پایدار است که در آینده می تواند زمان پرواز از سیدنی به لندن را به کمتر از دو ساعت کاهش دهد.

جت HIFiRE که توسط موشک های آزمایشی، ارتقا پیدا کرده و با یک موتور اسکرم جت به هفت و نیم برابر سرعت صوت دست یافته است، تاکنون پیشرفت هایی را در طراحی، مونتاژ و آزمایشات پیش پرواز هواپیمای فراصوت و همچنین سیستم های پیشرفته آویونیک و پروازی نمایش داده است. علاوه بر آن، این پروازها تاکنون اطلاعات زیادی را در مورد شرایط فیزیکی پرواز فراصوت فراهم کرده اند.

این برنامه در سال 2006 با تلاش مشترک ناسا، گروه علم و فناوری دفاعی استرالیا و آزمایشگاه تحقیقاتی نیروی هوایی آمریکا آغاز شد و شرکت بوئینگ و دانشگاه کوئینزلند نیز متخصصان فنی خود را در اختیار آن گذاشته اند.

پروازهای آزمایشی قبلی از پایگاه موشکی پاسیفیک آمریکا در هاوایی انجام شده بود و برنامه های پروازی بعدی قرار است در دو سال آینده ادامه یابد.


منبع: خبر آنلاین
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .