تبیان، دستیار زندگی
پرفروشترین تبلتهای جهان از ٥ کمپانی بزرگ انتخاب شدند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

۵ تبلت برتر جهان معرفی شد

پرفروشترین تبلتهای جهان از ٥ کمپانی بزرگ انتخاب شدند.

بخش دانش تبیان

تبلت

به گزارش تبیان به نقل ازخبرگزاری مهر، تبلت های آمازون، سامسونگ، پیکسل، آی پد و مایکروسافت بعنوان پر فروش ترین تبلت های جهان محسوب می شوند.

تبلت «آمازون فایر» دارای سیستم آندروید است اما از نوع آندروید گوگل نیست و بنابراین اپلیکیشن های گوگل بر روی آن اجرا نمی شود.

تبلت آمازون فایر می تواند به اپلیکیش های مرتبط در وب سایت آمازون از قبیل رسانه های گوناگون، کتاب و موسیقی، خرید و تبلیغات دسترسی داشته باشد.

حافظه رم این تبلت یک گیگ است. علیرغم اینکه صفحه لمسی آن ۱۷.۷ سانتیمتر است اما از وزن سنگینی برخوردار است.

وضوح تصویر، دوربین و بلندگو در تبلت های آمازون فایر نسبتا ضعیف است.

تبلت های آمازون فایر دارای یک کارت حافظه میکرو اس دی برای اضافه کردن اطلاعات بیشتر بر روی خود هستند.

تبلت «گلکسی تب S۲ ۸.۰» که دارای صفحه نمایشگر ۲۰.۳ سانتیمتری است که البته نسخه ۲۴.۶ سانتیمتری آن هم وجود دارد. این تبلت به عنوان یکی از نازک ترین و سبک ترین تبلت های آندروید محسوب می شود.

تبلت گلکسی تب دارای یک پردازشگر مناسب، رم ۳ گیگ و حافظه ۳۲ گیگا بایتی است. اسکنر انگشت در قسمت جلوی این تبلت وجود دارد ضمن اینکه دارای دوربین در قسمت جلو و عقب است که از وضوح تصویر بالایی بر خوردار است.

این تبلت می تواند سیستم آندروید گوگل را ساپورت کند و اخیرا به سیستم مارشمالو ۶.۰.۱ به روزرسانی شده است که می توان تمامی اپلیکیشن ها و بازی هایی که در گوگل استور وجود دارند را دانلود کرد.

تبلت «گوگل پیکسل» بعنوان اولین تبلت آندروید گوگل شناخته می شود و دارای بدنه مقاوم و تمام آلومینیومی است.

این تبلت دارای صفحه ای با وضوح بالا و بلندگوهایی قوی است و می توان آخرین نسخه آندروید را بر روی آن نصب کرد که به روز رسانی برنامه ها در آن سریع تر از هر چیز دیگری انجام شود.

تبلت گوگل پیکسل دارای USB-C برای شارژ و انتقال داده است. در این تبلت باتری و پردازشگر قدرتمندی تعبیه شده است. این تبلت دارای دوربین مناسب در قسمت جلو و عقب است و در دو نوع ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی عرضه می شود اما قابلیت اضافه شدن کارت حافظه اس دی را ندارد.

تبلت گوگل پیکسل فاقد اسکنر انگشت است.

تبلت «آی پد پرو» بعنوان آخرین مدل تبلت شرکت اپل به حساب می آید و در دو نوع ۲۴.۶ سانتیمتر و ۳۲.۸ سانتیمتر عرضه می شود. هر دو آی پد دارای پردازشگر یکسان هستند اما رم تبلت بزرگ تر ۴ گیگ است.

این تبلت ها همچون سایر محصولات شرکت اپل با سیستم عامل iOS کار می کنند و باتری آن تقریبا در حدود یک روز شارژ باتری دارد و از بدنه آلومینیومی و پورت اتصال هوشمند جدید اپل برای اتصال اختیاری به صفحه کلید برخوردار است.

تبلت آی پد پرو، بزرگ ترین تبلت غیر پی سی محسوب می شود اما در مقایسه با سایر تبلت های کوچکتر قابل حمل و سبک نیست.

تبلت «مایکرو سافت سرفیس پرو ۴» بعنوان یک تبلت با صفحه ای بزرگ همچون پی سی و نقطه اوج تبلت های ویندوز ۱۰ است.

برخلاف تبلت های iOS یا اندرویدی، تبلت مایکرو سافت سرفیس پرو ۴ می تواند هم اپلیکشین های تبلت و هم اپلیکیشن های کامل ویندوز دسکتاپ را اجرا کند.

تبلت مایکروسافت دارای وضوح تصویر بالا و بلندگوی قوی است ضمن اینکه با یک بار شارژ کامل می توان ۹ ساعت کار کرد. این محصول مایکرو سافت صفحه کلید اختیاری دارد و از مجموعه ای کامل از نرم افزارهای ویندوز و نیز پردازنده های تمام هسته ای اینتل برای مدیریت کاری که با یک لپ تاپ قدرتمند می توان انجام داد، برخوردار است.

وزن تبلت مایکروسافت سرفیس پرو ۴، ۷۸۶ گرم است و یک کامپیوتر شخصی بسیار سبک محسوب می شود.


منبع: مهر
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .