تبیان، دستیار زندگی
رئیس انجمن نجوم اهواز گفت:این شب ها سیاره مریخ پرنورتر از شب های دیگر و با چشم غیرمسلح قابل مشاهده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

این شبها مریخ را پرنورتر از همیشه ببینید

رئیس انجمن نجوم اهواز گفت:این شب ها سیاره مریخ پرنورتر از شب های دیگر و با چشم غیرمسلح قابل مشاهده است.

بخش دانش تبیان

فضا

خسرو جعفری زاده، رئیس انجمن نجوم اهواز در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه در حال حاضر، بهترین فرصت برای مشاهده سیاره مریخ است، گفت: سیاره مریخ چهارمین سیاره منظومه شمسی است و در این شب ها پر نور تر دیده می شود.

وی با بیان اینکه در روز ۲ خردادماه ۱۳۹۵، سیاره مریخ به مقابله می رسد، اظهار داشت: مقابله به وضعیتی می گویند که خورشید، زمین و سیاره دیگری دریک راستا قرار گیرند و این بار سیاره مریخ این وضعیت را پیدا خواهد کرد.

جعفری زاده  اظهار داشت: علاقه مندان برای رصد این سیاره می توانند کمی بعد از غروب خورشید نگاهی به افق شرقی ( محل طلوع خورشید ) بیندازند تا ستاره ای نورانی و به رنگ قرمز را ببینند؛ این جسم نورانی همان سیاره مریخ است.

وی افزود: سیاره مریخ چهارمین سیاره منظومه خورشیدی و آخرین سیاره خاکی است. این سیاره نزدیک به یک دوم قطر زمین و قطر آن ۶٬۷۹۰ کیلومتر است.

وی ادامه داد: همچنین سطح سیاره از اکسید آهن پوشیده شده و به همین دلیل قرمز رنگ دیده می شود؛ اگر این سیاره را با ابزاری مانند تلسکوپ رصد کنیم با توجه به نزدیک بودن فاصله آن تا زمین می توانیم برخی از عوارض سطحی آن را در این روزها با وضوح بیشتری مشاهده کنیم.


منبع: مهر
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .