تبیان، دستیار زندگی
شاید دور نباشد زمانی که به کمک پرتقال و انگور جنگ دائمی علیه چاقی مفرط به پایان خود برسد. ترکیبات موجود در این دو میوه در ترکیب با هم صلاحی قوی در برابر بیماری های قلبی و دیابت ایجاد می کنند.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

انگور و پرتقال: دو میوه ی ضدچربی

شاید دور نباشد زمانی که به کمک پرتقال و انگور جنگ دائمی علیه چاقی مفرط به پایان خود برسد. ترکیبات موجود در این دو میوه در ترکیب با هم صلاحی قوی در برابر بیماری های قلبی و دیابت ایجاد می کنند.

فاطمه مهدی پور - بخش تغذیه و آشپزی تبیان
انگور و پرتقال

اخیراً محققان در خصوص این دو میوه به نتایج جالبی دست یافته اند که در ادامه به آن اشاره می کنیم. لطفاً با ما همراه باشید.

نتایج بررسی های محققان دانشگاه وارویک انگلستان نشان می دهد پرتقال و انگور قرمز برای کاهش وزن موثر هستند. پرتقال حاوی هسپرتین و انگور قرمز حاوی ترانس رزروراترول است که در ترکیب با هم بمب چاقی را خنثی می کند.

نتایج این بررسی که در دیلی میل منتشر شده است همچنین نشان می دهد که ترکیبات این دو میوه برای مقابله با دیابت و بیماری های قلبی موثر هستند.

پرتقال حاوی هسپرتین و انگور قرمز حاوی ترانس رزوراترول است که در ترکیب با هم بمب چاقی را خنثی می کند

محققان بررسی های خود را روی 32 فرد مبتلا به اضافه وزن و چاقی مفرط سنین 18 تا 80 سال شروع کردند. تمام این شرکت کننده ها کپسولی حاوی دو ترکیب ذکر شده  ی این دو میوه دریافت کردند که باید به مدت 8 هفته و روزانه یک عدد مصرف می کردند. داوطلب ها نباید تغییری در رژیم غذایی و فعالیت های بدنی شان می دادند.

سپس محققان میزان قند خون این افراد را بررسی کرده و متوجه کاهش میزان قند خون، بهبود عملکرد انسولین، کاهش التهاب رگ های خونی و افزایش فعالیت پروتئین GLO1 در داوطلب ها شدند. این پروتئین اثرات منفی قند را خنثی کرده و باعث کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 می شود.

به گفته محققان این دستاورد پیشرفت شگفت انگیزی در درمان این بیماری ها ایجاد کرده است. با این حال مصرف روزانه  ی پرتقال و انگور نمی تواند چنین فوایدی را به همراه داشته باشد و باید بیش از 10 لیتر آب پرتقال و آب انگور در روز مصرف شود تا تأثیر لازم را بگذارد.

کپسول انگور و پرتقال

در واقع افرادی که دچار چاقی مفرط دیابت و خطر بالای ابتلا به بیماری های قلبی هستند باید برای جذب دوز دارویی این ترکیبات از کپسول های تولید شده استفاده کنند.
با این حال شما می توانید با مصرف این دو میوه ی خوشمزه و مفید به سلامتی تان خدمت کنید.


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.