تبیان، دستیار زندگی
عزتمندی حجاج ایران در برنامه های حج در اولویت است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

عزتمندی حجاج ایران در برنامه های حج در اولویت است

عزتمندی حجاج ایران

خلیل دلپاک روز سه شنبه در گفت و گو با تبیان به نقل از ایرنا افزود: در صورتیکه احساس توهین سعودی ها به ملت ایران به یقین تبدیل شود، سازمان حج و زیارت در خصوص اعزام حجاج ایرانی به عربستان تجدید نظر خواهد کرد.
وی ادامه داد: با وجود نشست های متعدد مسئولان حج و زیارت جمهوری اسلامی ایران با مقامات سعودی، تاکنون نتیجه قطعی مبنی بر اعزام حجاج ایرانی به عربستان حاصل نشده است.
مدیر حج و زیارت استان مرکزی بیان کرد: تعطیلی کنسولگری عربستان سعودی در ایران باعث شده که صدور روادید حجاج ایرانی با مشکل مواجه شود و مسئولان سعودی نیز اعلام کرده اند حجاج ایرانی باید برای این امر از طریق کشور سوم عمل کنند.
وی اظهار کرد: مقامات سعودی اعلام کرده اند که حضور حجاج ایرانی در مناسک حج امسال منوط بر استفاده از هواپیماهای سعودی است و هواپیماهای ایرانی در برنامه جابه جایی حجاج حذف شده است.
دلپاک گفت: با این وجود اعزام حجاج ایرانی به عربستان برای شرکت در مناسک حج تمتع، بستگی به نظر قطعی و نهایی شورای عالی حج کشور و اعلام تصمیم مقامات کلان دارد و در صورتیکه شروط این شورا مورد قبول مقامات سعودی قرار نگیرد، عزتمندی حجاج ایرانی در اولویت بوده و حضور در مناسک حج تمتع امسال انجام نمی شود.
به گفته دلپاک شمار حجاج تمتع امسال ایران 64 هزار نفر است که سهمیه استان مرکزی یک هزار و 300 نفر است و پیگیری امور برای این افراد منوط به اعلام تصمیم نهایی مقامات کلان کشور در این خصوص است.
3017/6013/


www.irna.ir

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.