تبیان، دستیار زندگی
ایمان، صداقت و تزکیه؛ سه نیاز مهم دنیای امروز/ خطر دانشمند بی ایمان از انسان نادان بالاتراست 
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ایمان، صداقت و تزکیه؛ سه نیاز مهم دنیای امروز

title

به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا عبادی شب گذشته (29 اردیبهشت) در مراسم شب ولادت حضرت علی اکبر(علیه السلام) و نشست نهضت روشنگری در هیئت حضرت علی اکبر(علیه السلام) بیرجند با بیان اینکه انسان نه تنها برای این دنیا بلکه برای دنیای دیگر آفریده شده است، اظهار داشت: انسان باید راه و رسم زندگی و رسیدن به کمال و بندگی را بداند.

وی با بیان اینکه در پیام انبیاء ابزاری که انسان را به کمال می رساند تعلیم و تعلم و تزکیه است، گفت: انسان باید در راستای کسب آنچه بدان نیاز دارد تلاش کند.

این استاد اخلاق با بیان اینکه انسان باید در راستای تزکیه و پاکی خویش هم تلاش داشته باشد، افزود: اگر انسان در راه تزکیه و پاکی نفس خود تلاش نکند علم او بلای جانش خواهد بود.

حجت الاسلام عبادی با تاکید بر اینکه علم به تنهایی نه تنها دردی را دوا نمی کند، بلکه بدترین درد است، گفت: اکنون دنیا برای مردم همانند زندان است،چراکه علم و دانشگاهها بدون تزکیه است.

وی گفت: در صورتی که دانشمندی تزکیه نداشته باشد، علم او نه تنها مفید نخواهد بود بلکه خیانت هم خواهد کرد و مشکل ساز خواهد شد.

این استاد اخلاق با بیان اینکه خطر دانشمندان بدون تزکیه خیلی بدتر از انسان نادان است، اضافه کرد: پیامبران دستور داده اند که علم با تزکیه باشد و اگر علم از دین جدا شود هر دو آتش خواهند گرفت.

حجت الاسلام عبادی با اشاره به اینکه منحرف ترین جهان، جهان دانشمندان بی ایمان است، گفت: اگر دانش و ایمان به همراه یکدیگر باشد افرادی مانند شهید مطهری، شهید صیادشیرازی و امثالهم خواهند شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر کمبود دنیای ما، کمبود ایمان، صداقت و تزکیه نفس است، افزود: خانواده ها و جوانان باید در راستای دانش افزایی همراه با تزکیه خود تلاش کنند وگرنه عمر آنها به هدر خواهد رفت.

حجت الاسلام عبادی جوانان باید در راستای تعلیم همراه با تزکیه خود تلاش کنند، افزود: اگر این طور نشد عمر آنها به هدر خواهد رفت چراکه جز این هیچ راهی برای سعادت وجود ندارد.


خبرگزاری شبستان :: Shabestan News

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.