تبیان، دستیار زندگی
افرادی که بیشتر آب می نوشند صورت و پوست آنان از طراوت و شادابی بیشتری برخوردار است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بدون توجه به تشنگی آب بنوشید/طراوت پوست با نوشیدن آب

افرادی که بیشتر آب می نوشند صورت و پوست آنان از طراوت و شادابی بیشتری برخوردار است.

بخش تغذیه و آشپزی تبیان
آب

حمیدرضا شیرآشتیانی روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا با بیان اینکه برخی افراد مانند سالمندان با توجه به مکانیسم بدن آنان کمتر تشنه می شوند، ادامه داد: این افراد شاید در طول روز یک لیوان آب بنوشند که توصیه می شود در حد یک بطری یک و نیم لیتری آب باید در روز مصرف شود.

کارشناس ارشد تغذیه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران یکی از مهمترین فواید آب را بویژه برای خانم ها، زیبایی و طراوت پوست عنوان کرد و گفت: یکی از عوامل مهم گود افتادن پای چشم، چروک پوست و ناطراوتی آن، کم بودن وزن آب در بدن است.

وی افزود: افرادی که بیشتر آب می نوشند صورت و پوست آنان از طراوت و شادابی بیشتری برخوردار است.
شیرآشتیانی، نوشیدن چای کمرنگ را خوب دانست اما در عین حال، اظهار کرد: نوشیدن چای هیچگاه جایگزین آب نمی شود و برخی افراد فکر می کنند چون در روز شش لیوان در محل کار خود چای می نوشند پس نیاز به آب ندارند و آب بدن آنان تامین می شود که این تصور اشتباهی است.

وی چای را یک دفع کننده برشمرد و ادامه داد: از آنجا که وزن وسیعی از بدن ما را آب تشکیل می دهد لذا می خواهیم آب در بدن باقی بماند نه اینکه مانند چای دفع شود.

شیرآشتیانی با مناسب دانستن نوشیدن مواد دارای املاح مانند آب میوه ها، گفت: برای باقی ماندن آب در بدن و همچنین تامین ویتامین ها، می توانیم از آب میوه ها نیز استفاده کنیم.

وی با تاکید بر مصرف آب میوه های طبیعی افزود: منظور از آبمیوه های طبیعی، آب میوه های صنعتی نیست که روی آن نوشته شده طبیعی؛ بلکه میوه هایی است که خودمان آن را آب گرفتیم.

این کارشناس ارشد تغذیه ادامه داد: آب میوه های غیرطبیعی ویتامین بدن را تامین نمی کنند و البته در برنامه هایی که به آب میوه های طبیعی دسترسی نداریم می توان از این آب میوه ها استفاده کرد.

وی هندوانه را انتخاب خوبی برای رسیدن آب به بدن و تامین ویتامین دانست و افزود: مصرف خود میوه به صورت تازه بهتر از مصرف آب میوه است و هندوانه نیز گزینه مناسبی برای این امر است.

شیرآشتیانی با بیان این موضوع که باید خود را به خوردن آب عادت دهیم، تصریح کرد: برخی معمولا عادت کردند دهان آنان بجنبد و برای همین همیشه در یخچال را باز کرده وریزه خواری می کنند که این افراد می توانند به جای ریزه خواری کردن، آب نوشیده و به این امر عادت کنند.

شیرآشتیانی با رد این جمله که آب بخوریم چاق می شویم، گفت: این عبارت 100درصد غلط است که متاسفانه در بین مردم جا افتاد.

وی با بیان اینکه انرژی آب برابر با صفر است و آب حتی یک کالری نیز ندارد، ادامه داد: با نوشیدن آب نه تنها وزن بالا نمی رود بلکه مقدار اضافه آب معمولا دفع می شود.

این کارشناس ارشد تغذیه خاطرنشان کرد: آب اتفاقا متعادل کننده وزن بدن و در همه شرایط یکی از نیازمندی های اصلی بدن است.

وی ادامه داد: از لحاظ تغذیه ای می گوییم آب بدن باید تامین شود و باید در تمام طول روز بین پنج تا هشت لیوان آب نوشید و توصیه می شود افرادی که اشتهای کمتری دارند قبل از غذا آب نخورند.


ایرنا
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.