تبیان، دستیار زندگی
قرار است به مهمانی بروید و کمدتان را زیرورو می کنید تا چیزهایی را پیدا کنید که با هم ست خوبی تشکیل دهند اما ظاهرا نمی توانید موفق شوید!
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : هدی بانکی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

این 12 نکته را قبل از مهمانی بخوانید

قرار است به مهمانی زنانه بروید و کمدتان را زیرورو می کنید تا چیزهایی را پیدا کنید که با هم ست خوبی تشکیل دهند اما ظاهرا نمی توانید موفق شوید!

هدی بانکی - بخش زیبایی تبیان
 لباس، مد،

این جدالی است که تمام خانم ها دارند! اما اینقدرها هم پیچیده نیست. شما می توانید با درنظر داشتن چند نکته، زندگی تان را ساده تر کنید و دچار این کشمکش ها نشوید، نکات طلایی که باعث می شوند در نوع خودتان بهترین باشید. می توانید براساس سلیقه و تیپ شخصی تان، انتخاب های تان را تنظیم کنید؛ یعنی ویژگی های بدنی و نوع شخصیت تان. نکاتی که برای تان می گوییم برای هر خانمی مفید است.

1-چیزهای قدیمی را از خود دور کنید

این درست نقطه ی شروع است؛ اگر نتوانید خودتان این حرکت را انجام دهید امکان تغییر نخواهید داشت. کمدتان را باز کنید و یک نگاه خوب و دقیق به لباس های تان بیاندازید. باید از خودتان یک سوال ساده بپرسید؛ اگر همین الان در یک فروشگاه بودید، کدام لباس ها را می خریدید؟ این یک بازی خیلی ساده ولی بسیار موثر است که باید هرچندوقت یکبار انجام دهید. اگر می خواهید دیگر ساعت ها جلوی کمدتان وقت صرف زیرورو کردن لباس ها نکنید، باید کمدتان آراسته و مرتب شده براساس رنگ ها باشد، تمام لباس هایی را که تشخیص دادید دیگر نیازی به آنها ندارید را از اطراف تان دور کنید، آن ها را ببخشید! احساس خوبی هم خواهید داشت.

2-کفش های جدیدتان را منجمد کنید!

راه های مختلفی برای جلوگیری از میخچه و پینه بستن پا وجود دارد تا تمام روز را زجر نکشید. علت بیشتر این مشکلات پاشنه های بلند است. راهکارهای مختلفی برای برطرف کردن این مشکل وجود دارد اما موثرترین آنها فریز کردن کفش هاست! چه باور بکنید و چه نه، بهترین راه همین است. دو عدد کیسه فریزر را از آب پرکنید، آنها را درون کفش تان گذاشته و کفش ها را در طول شب داخل فریزر بگذارید، صبح می بینید که چقدر فرق کرده است.

3-هوشمندانه عرض اندام کنید!

جذاب و زیبا به نظر رسیدن و احساس خوب داشتن ربطی به بیشتر برهنه بودن ندارد. خیلی خوب و زیباست که همیشه چیزهایی برای پنهان کردن داشته باشید و بخش هایی از بدن تان مثل راز باشد!

اصولی در مورد نشان دادن بدن وجود دارد که پیچیده هم نیست: در یک زمان فقط یک بخش از بدن تان را ظاهر کنید! بنابراین مثلا اگر پوشش بالاتنه تان جوری است که بازو های تان را نشان می دهد، حواس تان باشد که آن را با مینی ژوپ همراه نکنید. جذاب و زیبا به نظر رسیدن و احساس خوب داشتن ربطی به بیشتر برهنه بودن ندارد. خیلی خوب و زیباست که همیشه چیزهایی برای پنهان کردن داشته باشید و بخش هایی از بدن تان مثل راز باشد!

4-با خودتان مثل ملکه ها رفتار کنید

زیبایی خیلی بیشتر از آنچه فکر می کنید به سلامتی مربوط است. مراقبت از سلامت تان با استراحت خوب، شروع می شود، فرقی نمی کند درطول روز چقدر مسئولیت دارید، این کارها را با زمان استراحت تان تداخل ندهید. شاید با اصطلاح" خواب زیبایی " برخورد کرده باشید، این حقیقت دارد و شعار نیست. پس روی خواب زیبایی و سلامت تان سرمایه گزاری کنید و این هدف را با پوشاندن تخت خواب تان با ابریشم خالص تضمین نمایید؛ مثل ملکه ها!

5-لباس ها را با اندام تان هماهنگ کنید

می دانید که بعضی ها چطور خیلی راحت می توانند همیشه درست و مناسب و جذاب لباس بپوشند. هیچ راز و رمزی این میان وجود ندارد و شما هم می توانید چنین باشید، فقط کافیست در مورد چیزی که می خواهید بپوشید کمی بیشتر فکر کنید. همه چیز بستگی دارد به ساختار بدنی تان، یعنی باید جوری لباس  بپوشید که امتیازهای فیزیکی تان را بیشتر جلوه دهید. مثلا لباس یقه هفت، بالا تنه تان را کشیده تر نشان می دهد و پوشیدن کفش پاشنه بلند رنگ پا در کشیده نشان دادن پاهای تان معجزه می کند. اندام تان را بپذیرید و یاد بگیرید که عاشق تمام نقص های تان باشید.

6-مراقب لکه های به جامانده از عطر و آرایش باشید

این جور لکه های نه تنها ناخوشایندند، بلکه پاک کردن شان هم سخت است. گاهی باوجود احتیاط هایی که می کنیم لکه ها اجتناب ناپذیر می شوند. اگر لباس گرانقیمت تان به این لکه ها آلوده شد، حتما بخش لکه دار را با آب گرم بشویید و اگر فایده ای نداشت، لباس را در ظرف آبی که کمی پودر در آن ریخته اید بگذارید. بیشتر لکه های تازه اگر فورا با دستمال مرطوب مخصوص بچه ها سابیده شوند از بین می روند.

7-انواع و اقسام شال ها را دوروبرتان جمع کنید!

باکلاس ترین و شیک ترین زیورآلاتی که می توانید استفاده کنید ، شال است. شال ها از نظر مدل، رنگ، سایز، جنس و فرم متنوع هستند، بنابراین می توانید نوع مناسبش را به راحتی پیدا کنید. ضمنا سریع ترین راه دکورکردن تان همین شال است! باشکوه و شیک خواهید شد.
اگر لباس تان  را مناسب با جایی که قراراست بروید انتخاب نکنید ، ممکن است مجبور شوید مرتبا لباس تان را تغییر دهید و مسلما لذت نخواهید برد. خوب است که اول کفش تان را انتخاب کنید و سپس لباس را با آن هماهنگ کنید. مطمئن شوید که همه چیز کاملا متناسب باشد.

8-کمربندها بهترین دوستان شما هستند

یک کمربند مناسب می تواند به هر لباسی جلوه بهتری بدهد، اگر درست انتخاب شود. کمربند با باریک تر جلوه دادن کمرتان، ژست بهتری هم به شما می دهد. بهترین راه انتخاب کمربند مناسب، انتخاب آن از جنسی متفاوت و یا حتی متضاد با لباس است.

9-هرگز لباس گشاد نپوشید

یک کمربند مناسب می تواند به هر لباسی جلوه بهتری بدهد، اگر درست انتخاب شود. کمربند با باریک تر جلوه دادن کمرتان، ژست بهتری هم به شما می دهد. بهترین راه انتخاب کمربند مناسب، انتخاب آن از جنسی متفاوت و یا حتی متضاد با لباس است.

تا به حال لباس های مردانه  را امتحان کرده اید؟ یک اصل معروف در صنعت مد و پوشاک وجود دارد که می گوید، کت و شلوار مردانه خیلی راحت تر از بیشتر پوشاک زنانه است. شما نباید لباس گشاد و ول شده بپوشید چون واقعا شلخته و ناخوشایند خواهید شد. جوری سایز لباس تان را انتخاب کنید که انگار خیاط برای بدن شما دوخته است، این طور همیشه احساس زنانه تان را خواهید داشت.

10-همیشه یک سنجاق قفلی یا سوزن با خود داشته باشید

حادثه خبر نمی کند، نمی توانید پیش بینی اش کنید، فرقی نمی کند چقدر مراقب باشید، گاهی واقعا به یک سنجاق قفلی نیاز پیدا می کنید. یک سنجاق قفلی نه وزنی دارد و نه جایی اشغال می کند.

11-همه مدل کیف داشته باشید

کیف دستی، چندجانبه ترین و مهم ترین ابزاری است که یک زن می تواند داشته باشد. درمورد کیف دستی، چیزی به عنوان " یک مدل برای همیشه " وجود ندارد، اما دقت داشته باشید که چه مدلی برای شما مناسب ترین است. البته به مدل های مختلف کیف برای موقعیت های گوناگون نیاز دارید، بنابراین باید حداقل سه مدل کیف داشته باشید، کوچک، متوسط و بزرگ. درمورد کیف، مدل خاصی برای ست کردن با لباس وجود ندارد و انتخاب مدل کیف بستگی به موقعیتی که می خواهید از کیف استفاده کنید دارد.

12-مهارت دوخت و دوز را یاد بگیرید

زمانی خواهد بود که بابت نداشتن این مهارت ها افسوس خواهید خورد، پس اگر بلد نیست همین حالا شروع به یادگرفتن مهارت های اولیه کنید.



مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.