تبیان، دستیار زندگی
رهاورد مهم شبکه های مردم نهاد، افزایش سرمایه اجتماعی کشور است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رهاورد مهم شبکه های مردم نهاد، افزایش سرمایه اجتماعی کشور است

title

به گزارش تبیان به نفل از ایرنا دکتر بهناز موحدی روز دوشنبه در آیین اختتامیه هشتمین نشست منطقه ای و کارگاه های آموزشی ارتباطات شبکه ای سمن های زنان و خانواده کشور در اراک افزود: دولت یازدهم سمن ها را بخشی از کنشگران اصلی و نقش آفرینان در تحقق اهداف توسعه ای می داند.
وی گفت: نهاد ریاست جمهوری سال گذشته با برگزاری کارگاه های هشتگانه تقویت همکاری های تخصصی شبکه ای سمن های زنان و خانواده در راستای بسترسازی برای تقویت توان و امکانات سمن ها برای امور اولویت دار و اثرگذاری هدفمند بر مسایل اجتماعی حرکت کرده است.
مدیرکل دفتر برنامه ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: گام بعدی در این راستا برگزاری همایش ملی ارزیابی کارگاه های آموزشی هشتگانه است و قرار است در سال جاری نیز مقوله توانمندسازی سمن های زنان و خانواده در موضوعات اساسی و مهم دیگر دنبال شود.
دکتر موحدی گفت: دولت از این بستر سازی آموزشی و حمایت ها هرگز هدف دولتی کردن فعالیت های داوطلبانه و خودجوش سمن ها را ندارد بلکه به دنبال ایجاد گفتمان مشترک در ارتباط شبکه ای با محوریت خود سمن ها است.
وی ادامه داد: سمن های زنان و خانواده در هر استانی ظرفیت و سرمایه مهم اجتماعی هستند که باید با رویکر تخصصی به شناخت مشایل و ارائه راهکارهای عملی و سازنده در ساماندهی امور بپردازند و در این ماموریت نگاه شبکه ای و هم افزایی ایده و امکانات اثرگذاری کارهای آنان را بیشتر می کند.
دکتر موحدی اظهار کرد: در پرتال زنان و خانواده کشور فضایی برای طرح ایده های شبکه ای زنان باز شده و متناسب با اهداف و راهبردهایی که در طرح خا عنوان شود حمایت های لازم از سمن ها صورت می گیرد.
وی گفت: واکاوی مسایل اجتماعی به تنهایی از عهده دولت برنمی اید و نگاه و رویکرد دولت یازدهم تصمیم سازی و اجرا با مردم و برای مردم است.
هشتمین نشست منطقه ای و کارگاه های آموزشی سمن های زنان و خانواده استان های البرز، قزوین، مرکزی، قم و تهران به مدت دو روز با حضور 210 نماینده سمن ها در اراک جریان داشت.
آیین افتتاحیه این نشست با حضور شهیندخت مولاوردی معاون زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .