تبیان، دستیار زندگی
در فصل تابستان با توجه به گرما و افزایش عرق بدن، آب و املاح ضروری بدن کم می شود و باید از طریق آب و مایعات مصرفی این کمبود جبران شود تا بدن دچار مشکل نشود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

یک کارشناس تغذیه: فصل گرما از نوشیدنی های خنک استفاده شود

در فصل تابستان با توجه به گرما و افزایش عرق بدن، آب و املاح ضروری بدن کم می شود و باید از طریق آب و مایعات مصرفی این کمبود جبران شود تا بدن دچار مشکل نشود.

بخش تغذیه و آشپزی تبیان
نوشیدنی

اسماء حسن زاده در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در فصل تابستان با توجه به گرما و افزایش عرق بدن، آب و املاح ضروری بدن کم می شود و باید از طریق آب و مایعات مصرفی این کمبود جبران شود تا بدن دچار مشکل نشود.

وی بیان کرد: در هنگام سفر های تابستانی به منظور پیشگیری از ابتلا به بیماری های گوارشی باید از آب سالم و آشامیدنی نظیر آب معدنی و آب لوله کشی سالم استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه داشتن اطلاعات صحیح و کافی نحوه استفاده و نگهداری از مواد غذایی مورد استفاده در سفرهای تابستان ضروری است، گفت: در صورت امکان از مصرف غذاهای پختنی که نگهداری آن ها شرایط خاصی احتیاج دارد پرهیز شود و با تهیه مواد اولیه سالم غذاهای ساده تهیه کرد.

این کارشناس اظهارکرد: همچنین در فصل تابستان باید مصرف گوشت را محدود و لبنیات را افزایش داد و سعی شود حبوباتی مانند عدس، لوبیا و لپه را که منابع غنی از پروتئین، فیبر و آهن هستند، جایگزین پروتئین های حیوانی شود.

وی گفت: مصرف لبنیات نیز به خصوص ماست در گرمای تابستان مواد غذایی بسیار موثری است که به دلیل دارا بودن پروتئین، کلسیم و کربوهیدارت ها می توان تا حدودی آن را جایگزین گوشت های حیوانی کرد.

این کارشناس افزود: ترکیب ماست و خیار، نان و پنیر و هندوانه، خیار و گوجه وعده های غذایی بسیار مناسبی در فصل تابستان به خصوص برای افرادی است که طبیعت گرم دارند.

وی یادآورشد: از نوشیدنی های کافئین دار مانند قهوه نیز در فصل گرما به دلیل این که موجب دفع بیشتر آب بدن از طریق ادرار می شود باید کمتر استفاده کرد.


ایرنا

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.