تبیان، دستیار زندگی
شبکه نسل پنجم موبایل 5G سرعتی عجیب و باور نکردنی حدود ۳٫۶ گیگابایت خواهد داشت که توسط دو شرکت هوآوی و NTTDoComo ژاپن همکاری های خود را برای تست این شبکه در یکی از محله های ژاپن انجام می دهند.نکته ی جالب این تست اینجا است که برای راه اندازی نسل پنجم از بان
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

5G، فراتر از سرعت نور!

شبکه نسل پنجم موبایل 5G سرعتی عجیب و باور نکردنی حدود ۳٫۶ گیگابایت خواهد داشت که توسط دو شرکت هوآوی و NTTDoComo ژاپن همکاری های خود را برای تست این شبکه در یکی از محله های ژاپن انجام می دهند.نکته ی جالب این تست اینجا است که برای راه اندازی نسل پنجم از باندی استفاده می شود که می توان در دنیای عادی به آن دست یافت و نیازی به هیچ زیر بنای خاص نمی باشد دقیقا مخالف سیستمی که دو شرکت سامسونگ و نوکیا برای راه اندازی آن باید یک سری زیر ساخت هایی را فراهم کنید.

فرآوری: سید محمد امین سعادت- بخش دانش تبیان
 5g، فراتر از سرعت نور!

5G قصد دارد سرعتی 100 برابر تکنولوژی وایرلس های کنونی و حتی سرعتی بیشتر از اتصال های فیزیکی تکنولوژی فیبر گوگل را به ما هدیه دهد. سرعت پاسخ شگفت انگیز 5G امکانات جدیدی را به ما می دهد. کریستیانو آمون، رئیس کسب و کار تراشه Qualcomm، می گوید: 5G نسل بعدی اتصالات است که می تواند به هر نوع دستگاهی متصل شود.
قبل از آنکه مات و مبهوت کارایی تکنولوژی 5G شوید، باید بگویم که اولین استقرار این تکنولوژی زودتر از سال 2018 نخواهد بود و در سال های بعد از آن، دسترسی گسترده تر فراهم می شود. اما این دلیل نمی شود که نتوانیم تصور کنیم با 5G چه کارهایی می توان انجام داد. در این مقاله ۵ نمونه از آن ها را خواهید خواند.

5 کاری که با شبکه 5G می توانید انجام دهید

بازی و تجربه های جدید

دوست دارید با دوست خود در آن سوی آب ها بازی مجازی انجام دهید یا در خانه ساحلی مجازی خود قدم بزنید، هنگامی که در زیرزمین آپارتمان خود گیر افتاده اید؟ با استفاده از 5G، می توانید این کارهای خارق العاده را با هدست واقعیت مجازی خود انجام دهید.
مدیرعامل فیس بوک، مارک زاکربرگ، در MWC گفت امیدوار است VR یکی از بهترین برنامه های شبکه 5G شود. انتقال اطلاعات در این تکنولوژی آنقدر زیاد است که حتی اجازه نمی دهد لحظه ای برای یک چیز صبر کنید. با این تکنولوژی می توانید بازی خود با دوست تان در آن طرف سیاره زمین را بدون هیچگونه لگ و کندی ادامه دهید.
رئیس کسب و کار شبکه نسل بعد سامسونگ، ووجان کیم، می گوید:  پسر من می خواهد با این تکنولوژی با دوستانش، مبارزه جنگ ستارگان انجام دهد.

 5g، فراتر از سرعت نور!

خودروهای بدون راننده

با استفاده از شبکه 5G، خودروها می توانند با سرعت کافی هماهنگ شوند و با کنترل کننده مرکز تقاطع ها و حتی با ماشین های مجاور خود ارتباط برقرار کنند.
رئیس بازاریابی نوآوری در شرکت سازنده تجهیزات شبکه نوکیا، ولکر هلد، می گوید: شما می توانید خیابان هایی بدون چراغ های راهنمایی و رانندگی را تصور کنید، ماشین ها در حال عبور و مرور هستند اما هیچگونه برخوردی با هم نخواهند داشت.
معاون رئیس شرکت مدیاتک، مارک ندل، می گوید: این روزها همه ماشین ها دارای دوربین و سنسور هستند و می توانند تصاویر روبروی خود را نیز ثبت کنند. اگر تصادفی رخ دهد، بجای اینکه از یک دوربین فیلم تصادف را ببینید، می توانید با این تکنولوژی، فیلم تصادف را از زوایای مختلف و دوربین تمام ماشین های آن منطقه ببینید.

مراقبت های بهداشتی از راه دور

مت گراب، مدیر بخش فناوری شرکت تراشه ساز کوالکام، می گوید:پزشکی از راه دور با تکنولوژی 5G، آنقدر سریع و بدون لگ می شود که پزشکان می توانند برخی روش های پزشکی را از راه دور به آسانی برروی بیمار پیاده کنند. حامل ها می توانند شبکه 5G را تنظیم کنند و به کسی که از این شبکه برای درمان استفاده می کند اولویت بالاتری نسبت به کسی که می خواهد از یوتیوب ویدیو ببیند، بدهد.
تاخیر و لگ این شبکه آنقدر کم است که پزشکان می توانند با استفاده از روبات ها، از هزاران کیلومتر آن طرف تر وضع شما را معاینه و معالجه کنند. مردم در مناطق دور افتاده می توانند توسط متخصصان درمان شوند، حتی اگر در آن طرف دنیا هم باشند.
کیم می گوید: شما می توانید بهترین پزشکان را برای معالجه مادر سرطانی خود به کار بگیرید. چیزی که سالیان پیش عملی نبود.

 5g، فراتر از سرعت نور!

ویدیو کنفرانس

کیم معتقد است، راهی که برای ارتباطات خود در نظر گرفتیم، در آینده تصویری تر خواهد شد. تصور کنید برای صحبت با خانواده خود، از یک دوربین و کیفیت سوپرشارپ با وضوح بسیار بالا و بدون لگ استفاده می کنید، درست مانند زمانی که در کنار آن ها هستید. یا می توانید با گروه موسیقی خود، در خانه های مختلف، از طریق ویدیو تمرین کنید. ساده بنظر می رسد، اما شبکه های کنونی، یک ارتباط واقعی و دقیقی را ارایه نمی دهند. همیشه تاخیر و لگ وجود دارد و این دلیل شکست این پروژه با شبکه های کنونی است.

سرعت بالای وب موبایل

به یاد بیاورید، وقتی پیتر پارکر در مرد عنکبوتی شگفت انگیز موتور جستجوی بینگ (جالب است! بینگ!) را باز و عبارت دکتر کرت کانرز را جستجو و به سرعت نتایج را دریافت کرد. صفحات وب هیچوقت به این سرعت لود نمی شوند. اولف اوالدسون، مدیر ارشد فناوری شرکت اریکسون، به کنایه می گوید: حتما کامپیوتر دارک ویدر آنجا بوده است.
صفحات وب حتی برروی کانکشن سریع، معمولا یک یا دو ثانیه طول می کشد تا لود شوند. با شبکه 5G، صفحات نتایج بلافاصله لود خواهند شد. یا اگر می خواهید لم بدهید و فیلم نگهبانان کهکشان را دانلود کنید، تنها 15 ثانیه طول می کشد تا بطور زیپ شده در دستگاه شما وارد شود، نه 6 دقیقه برروی شبکه 4G!


منبع: برترین ها / اسکای رز