تبیان، دستیار زندگی
اگر فردی را سراغ دارید که مطابق با قانون، مالیات خود را نمی پردازد، به سازمان امور مالیاتی معرفی کنید
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

متواریان مالیاتی را به سازمان مالیاتی معرفی کنید

اگر فردی را سراغ دارید که مطابق با قانون، مالیات خود را نمی پردازد، به سازمان امور مالیاتی معرفی کنید

بخش اقتصاد تبیان
مالیات

رئیس کل سازمان امور مالیاتی گفت: اگر فردی را سراغ دارید که مطابق با قانون، مالیات خود را نمی پردازد، به سازمان امور مالیاتی معرفی کنید.
سید کامل تقوی نژاد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از پرداختی های چند ده میلیون تومانی به مدیران بیمه اطلاع داشتیم، گفت: ما متوجه پرداخت این پاداش ها شده بودیم اما ضرورتی به اعلام آن نمی دانستیم، چراکه ما مسئول وصول مالیات هستیم و سایر بخش ها باید نظارت های این چنینی را داشته باشند.
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: هر نوع پرداخت اعم از مالیات و پاداش باید مالیات بپردازد.
 وی افزود: قطعا تمام پرداخت ها مشمول ارائه مالیات است و این افراد هم حتما مالیات خود را پرداخت کرده اند.

تقوی نژاد تصریح کرد: اگر فردی را سراغ دارید که مطابق با قانون، مالیات خود را نمی پردازد، به سازمان امور مالیاتی معرفی کنید اما قطعا به هر میزانی که ذی حسابان حقوق به کارکنان می پردازند، مالیات آن را مطابق با جدولی که طراحی شده، به سازمان امور مالیاتی ارائه می دهند که بخشی از آنها معاف از مالیات، بخشی از آنها مشمول پرداخت ۱۰ درصد و بخشی دیگر مشمول پرداخت ۲۰ درصد است.
وی اظهار داشت: در گذشته برای حقوق اشخاص دولتی و غیردولتی مالیات های متفاوتی وجود داشت که هم اکنون یکسان سازی شده است به نحوی که تا سقف یک میلیون و ۳۵۰ هزار تومان در ماه از پرداخت مالیات معاف است و تا سقف ۷ برابر حقوق مالیات ۱۰ درصدی تعیین شده است.
رئیس کل سازمان امور مالیاتی خاطرنشان کرد: مبنا در پرداخت مالیات اصناف، اعتماد میان اتحادیه ها و سازمان های امور مالیاتی است که تلاش می شود اظهارنامه ها مورد تایید واقع شود.
تقوی نژاد گفت: در ارتباط مالیات سال ۹۴ مبنا را مالیات قطعی سال ۹۳ قرار داده ایم و اگر افرادی باشند که برگه مالیات قطعی سال ۹۳ را نداشته باشند، برگه قطعی سال ۹۲ ملاک عمل قرار خواهد گرفت و نسبت به پرداخت مالیات متعلقه اقدام خواهد شد.


منبع: مهر