تبیان، دستیار زندگی
امروزه اینستاگرام حدود ۴۰۰ میلیون کاربر فعال دارد؛ و این یعنی به اشتراک گذاری تصاویر دیگر یک تب زودگذر و ناپایدار نیست. در این مطلب به بررسی نکاتی می پردازیم که باعث بهبود در عملکرد شما در برنامه اجتماعی اینستاگرام می شود.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

با قابلیت های جدید اینستاگرام آشنا شوید

امروزه اینستاگرام حدود ۴۰۰ میلیون کاربر فعال دارد؛ و این یعنی به اشتراک گذاری تصاویر دیگر یک تب زودگذر و ناپایدار نیست. در این مطلب به بررسی نکاتی می پردازیم که باعث بهبود در عملکرد شما در برنامه اجتماعی اینستاگرام می شود.

سید محمد امین سعادت- بخش دانش تبیان
موبایل

چه کسی فکر می کرد که روزی مردم دنیا تمایل داشته باشند که تصاویر ثبت شده از لحظات زندگی شان را در قاب های کوچکی در صفحات اجتماعی به اشتراک بگذارند؟ اما با نگاهی به آمار ها متوجه می شوید که امروزه اینستاگرام حدود ۴۰۰ میلیون کاربر فعال دارد؛ و این یعنی به اشتراک گذاری تصاویر دیگر یک تب زودگذر و ناپایدار نیست. در این مطلب به بررسی نکاتی می پردازیم که باعث بهبود در عملکرد شما در برنامه اجتماعی اینستاگرام می شود.

مربع نباشید

برای مدت زمان زیادی یکی از شاخصه های اینستاگرام این بود که تصاویر بارگذاری شده در آن باید حتما مربعی باشند؛ اما سال گذشته این روند تغییر کرد و اکنون می توان عکس های مستطیلی را به صورت Landscape و Portrait بارگذاری کرد. در نتیجه اگر عکسی که قصد بارگذاری آن را دارید در حالت مستطیلی زیباتر به نظر می رسد، آن را به صورت مستطیلی بارگذاری کنید.

مخفی و معلوم کردن فیلتر ها

سیستم ها از ضروری ترین اجرای برنامه اینستاگرام هستند و همچنین فیلتر های جدید تری گاه گاه اضافه می شود، و در حال حاضر حدود ۴۰ فیلتر وجود دارد. اگر در لیست فیلتر ها تا انتها به سمت راست بروید، آخرین گزینه علامت یک چرخ دنده با نام Manage می باشد که شما در آن می توانید لیست فیلتر ها را شخصی سازی کنید، و اگر فیلتر هایی را نمی پسندید و فقط فضای شما را اشغال می کنند، می توانید آن ها را مخفی کنید.

فراتر از فیلترها

تحقیقات نشان می دهند که فرمول طلایی اینستاگرام این است که بطور میانگین روزانه 1 عکس بگذارید

بسیاری از کاربران فراموش می کنند که اینستاگرام یک برنامه کامل برای ادیت عکس به کمک ابزار های فوق العاده می باشد. برای این منظور، وقتی در حالت Edit هستید، روی علامت اچار ضربه بزنید تا وارد صفحه ابزار های ادیت شوید. در اینجا به کمک Adjust می توانید عکس را به چرخانید به وسیله Structure یا Sharpness می توانید جزئیات عکس را تغییر دهید؛ و همچنین قابلیت Tilt-Shift را بدون برنامه ای مثل فتوشاپ اجرا کنید.

بهبود استفاده از هشتگ

هنگام نوشتن عنوان برای عکس شاید مایل باشید که چند هشتگ هم اضافه کنید. هشتگ ها کمک می کنند که کاربران، افراد و گروه های مورد نظر خود در رابطه با موضوعی خاص را پیدا کنند. از آنجایی که پیدا کردن هشتگ مناسب و املای دقیق آن در بعضی کلمات ممکن است گاهی دشوار باشد، اینستاگرام این قابلیت را دارد که بعد از تایپ علامت شارپ (#) و نوشتن 4 حرف اول عبارت مورد نظر، لیستی از عبارات مشابه را به همراه تعداد عکس هایی که این عبارت ها زیر شان هشتگ شده به نمایش درآورد.

موبایل

اضافه کردن هشتگ های بیشتر در کامنت ها

هرچند که برنامه این اجازه را می دهد که به مقدار نامحدودی از هشتگ ها در عنوان عکس استفاده کنید، اما قطعا شما دوست ندارید که زیر عکس خود را از این نوشته ها اشباع کنید. در عوض راهکاری که اکثر کاربران اینستاگرام از آن استفاده می کنند، انتخاب چهار یا پنج هشتگ دقیق و مختصر و مفید در عنوان، و درعوض، پر کردن همه نوع هشتگ مرتبط در قسمت کامنت ها است.

هر 24 ساعت 1 عکس

توئیتر و فیسبوک شما را ترغیب می کنند که بطور مداوم و پیوسته مطلب بگذارید. همینطور این استراتژی در اینستاگرام نیز صدق می کند. تحقیقات نشان می دهند که فرمول طلایی اینستاگرام این است که بطور میانگین روزانه 1 عکس بگذارید. بر طبق تحقیقات هرچه تعداد عکس های گذاشته شده بیشتر از این مقدار باشد، تعداد دنبال کنندگان یا همان فالوور ها، و همچنین پسند ها و لایک های شما کمتر می شود.