تبیان، دستیار زندگی
رنگ مو تاثیر چشمگیری در زیبایی و میزان شادابی چهره شما دارد ، می تواند شما را جوان تر یا پیرتر نشان دهد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چه رنگ مویی به پوستتان می آید؟

رنگ مو تاثیر چشمگیری در زیبایی و میزان شادابی چهره شما دارد ، می تواند شما را جوان تر یا پیرتر نشان دهد.

فرآوری :لیلا عشقی -بخش زیبایی تبیان
رنگ مو

بسیاری از ما نمی دانیم چه رنگی مناسب صورت ماست، مساله رایجی که وجود دارد این است که بسیاری از زنان رنگ مویی را انتخاب می کنند که هیچگونه همخوانی با پوست صورت آنها ندارد و از آنجایی که پوست و موی سر در کنار هم قرار دارند، انتخاب یک رنگ موی نامتناسب باعث می شود که چهره خسته و پژمرده به نظر بیاید که این اصلا خوشایند نیست. می توانید از دستورات تخصصی ما برای انتخاب یک رنگ موی مناسب  استفاده نمایید.
 از آنجایی که در پوست انسان ها صدها تن رنگی مختلف وجود دارد پرداختن به همه انواع آنها تقریبا غیرممکن است، بنابراین برای اینکه کارمان برای تشخیص تن رنگی پوست مان راحت تر شود انواع تن رنگی پوست را به دو گروه اصلی تقسیم می کنند: گرم و سرد، برای تشخیص رنگ مناسب برای موهای تان ابتدا باید تشخیص دهید تن پوست تان سرد یا گرم است به خصوص اگر بخواهید موهای تان را یکدست رنگ بزنید. برای این کار می توانید سراغ جواهرات نقره و طلای خود بروید. آن ها را کنار صورتتان قرار دهید و دقت کنید کدامیک به پوست شما بیشتر می آیند و شفاف تر هستند و بیشتر جلب توجه می کنند.اگر فلز انتخابی شما نقره است این بدین معناست که رنگ پوستتان سرد و اگر طلا فلزی با خصوصیات بالا باشد تن پوست شما گرم است.

چه رنگی برای پوست های سرد مناسب نیست

اگر تن پوست تان سرد است به شما توصیه می کنیم به دنبال رنگ هایی باشید که در آنها سایه های دودی و خنثی وجود دارد . در این طیف از رنگ ها  رنگ قرمزی وجود ندارد و در عوض تن هایی از طلایی دارد و در نتیجه می تواند رنگ صورتی درون پوست شما را خنثی کند و چهره را زیباتر جلوه دهد.

رنگ مو برای پوست سبزه تیره

اگر پوست سبزه ی تیره دارید، این رنگها به شما می آید : شاه بلوطی تیره و متوسط، قهوه ای روشن و بلوند روشن، ولی روشن تر از این رنگها برای شما مناسب نیست(مثلا قرمز) چرا که پوستتان را تیره تر نشان می دهد.

برای پوستهای گرم

برای تشخیص رنگ مناسب برای موهای تان ابتدا باید تشخیص دهید تن پوست تان سرد یا گرم است ، برای این کار می توانید سراغ جواهرات نقره و طلای خود بروید. آن ها را کنار صورتتان قرار دهید و دقت کنید کدامیک به پوست شما بیشتر می آیند و شفاف تر هستند و بیشتر جلب توجه می کنند.اگر فلز انتخابی شما نقره است این بدین معناست که رنگ پوستتان سرد و اگر طلا فلزی با خصوصیات بالا باشد تن پوست شما گرم است.

اگر رنگ پوست تان گرم است و می خواهید حالتی طبیعی داشته باشید باید به دنبال رنگ هایی باشید که تناژ سبز درون پوست تان را خنثی کنید. پیشنهاد می کنیم به دنبال رنگ های طلایی و قرمز باشید. اگر چشم ها و پوستی روشن دارید و به اصطلاح بلوند هستید به دنبال رنگ های عسلی، شرابی و مسی باشید و اگر چشمانی قهوه ای با پوستی گندمی دارید به دنبال رنگ های قهوه ای طلایی، بلوطی یا قهوه ای مایل به قرمز باشید.
افراد با پوست گرم روشن دارای چشمانی به رنگ های عسلی و میشی اند. بهترین انتخاب برای این اشخاص رنگ هایی با تن آلبالویی، طلایی، مسی و نارنجی است.
خانم ها با پوست گرم تیره چهره سبزه دارند و رنگ چشم آن ها خرمایی و مایل به سیاه است. رنگ موی مناسب برای این افراد رنگ های فندقی، شکلاتی، نسکافه ای، شرابی و ماهاگونی است.
توجه داشته باشید که رنگ موی انتخابی شما می بایست همواره ترکیبی از پایه رنگ طبیعی موهایتان با رنگ های چند درجه روشن تر یا تیره تر باشد. تغییرات بزرگ چهره شما را مصنوعی جلوه می دهد. پس با انتخاب رنگی مناسب که با پوست و چشمانتان هارمونی دارد از زیبایی طبیعی چهره خود لذت ببرید!

خوش به حال پوست های خنثی

اگر پوست شما هیچ تن خاصی ندارد و بعد از پیاده کردن تکنیکی که گفته شد متوجه شدید تن پوست تان خنثی است، می توانید خوشحال باشید که انتخاب های زیادی برای رنگ مو خواهید داشت و خیلی بیشتر از پوست های گرم و سرد می توانید از رنگ موهای متنوع   استفاده کنید، لزومی ندارد رنگ موی انتخابی شما هاله یا پایه رنگ خاصی داشته باشد این امر کاملا وابسته به سلیقه شخصی شماست، به دنبال رنگی باشید که هم با شخصیت شما هماهنگی داشته باشد و هم نگهداری آن کار چندان مشکلی نباشد.

در چه صورتی موها را بلوند كنید؟

اگر جزو كسانی هستید كه به طور مرتب به موهای تان رسیدگی می كنید؛ بلوند برای شما مناسب است، بلوند بودن اصلا راحت نیست، باید همیشه موها آرایش و مدل مناسب داشته باشند.
اگر می خواهید موهای تان را بلوند كنید، رنگ پوست شما خیلی مهم است. موی بلوند برای كسانی كه پوست آن ها مایه هایی از صورتی دارد بسیار مناسب است اما این رنگ برای خانم هایی كه رنگ پوست شان گندمی یا تیره تر است چندان مناسب نیست.



منبع : به روز ترین ها ، تاپ ناز ، فان پاتوق ، آی بانو، برترین ها

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.