تبیان، دستیار زندگی
مخصوص افرادی که زندگیشان زیبا نیست! نگاه کردن به زندگی آن هم از نیمه پر لیوان و زیبا جلوه کردن آن در این هیاهوی زمینی به نظر دشوار می رسد، اما شاید این ما هستیم که چشم را بر روی زیبایی ها بسته ایم و در همین سختی ها و مشکلات نیز بتوان زیبا دید، زیبا فکر
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مخصوص افرادی که زندگیشان زیبا نیست!

نگاه کردن به زندگی آن هم از نیمه پر لیوان و زیبا جلوه کردن آن در  این هیاهوی زمینی به نظر دشوار می رسد، اما شاید این ما هستیم که چشم را بر روی زیبایی ها بسته ایم و در همین سختی ها و مشکلات نیز بتوان زیبا دید، زیبا فکر کرد و زیبا زندگی کرد.

مرضیه ولی حصاری -بخش زیبایی تبیان
زندگی زیبا

دیدگاههای افراد مختلف با نوع  تحصیلات و شرایط زندگی آنها در مورد زندگی زیبا تفاوت هایی دارد این تفاوت ها  می تواند ناشی از نگرش آنها به زندگی باشد به همین دلیل مصاحبه ای ترتیب داده ایم با خانم فاطمه اعلا دانشجوی دکتری رشته روانشناسی و  مدرس و مشاور در زمینه روانشناسی .
به چه نوع زندگی می توان عنوان زندگی زیبا را اطلاق کرد؟
زندگی زیباست چشمی بازکن    گردشی درکوچه باغ رازکن
زیبایی حدومرز نمی شناسد و قلمرو و حضور و تجلی آن بی نهایت است. زیبایی با ایستایی، ماندگاری و پایان، بیگانه بوده وگستره ای میان انسان-جهان، گذشته-آینده، عین-ذهن، من-ما و واقعیت-خیال دارد.
زیبایی واژه ای فریبنده چون عشق، حقیقت، عدالت و آزادی است. به ظاهر ساده و بدیهی است، اما چون کاوش در معنا و مفهوم آن آغازشود، دنیایی پر راز و رمز را می گشاید.
زندگی ضرب زمین در ضربان دلهاست ، زندگی هندسه ساده تکرار محبت هاست.
 هر کجا هستم باشم ؛ آسمان مال من است ، پنجره ، فکر ، هوا ، عشق ، زمین مال من . آری آری زندگی زیباست .
به نظر شما اصلاً می توان زندگی را زیبا دانست؟
باتوجه به ماهیت زیبایی، هر نوع زیبایی نسبی است و از تعمیم پذیری و مطلق بودن به دور است. زیبایی مطلوب و مورد نظر هرکس، منوط و وابسته کامل به جهان بینی و فرهنگ است. درحقیقت انسان با معیارهای فکری و فرهنگی خویش، زیبایی مورد نظر خویش را تبیین و تعریف کرده و براساس مطلوبیت های خود آن را برمی گزیند.

اگر زندگی برای یک فرد و یا یک خانواده زیبا باشد، چه کسی بیشترین استفاده را در این زمینه خواهد کرد؟

لازم است این را بدانیم که افراد خوش بین و مثبت اندیش زودتر و بهتر زیبایی ها را می بینند و احساس رضایتمندی آنها بالاتر است و جالب است که بدانیم اینگونه افراد، زیبایی ها را به طرف خود جذب می کنند.

حس زیبایی شناسی ازجمله احساس های مشترک است که همه ما به شیوه های مختلف آن را درک و تجربه می کنیم. اما با وجود مشترک بودن این حس در میان افراد، نظرها درباره تعریف و مصادیق زیبایی بسیار متنوع و متفاوت با یکدیگر است.
لازم است این را بدانیم که افراد خوش بین و مثبت اندیش زودتر و بهتر زیبایی ها را می بینند و احساس رضایتمندی آنها بالاتر است و جالب است که بدانیم اینگونه افراد، زیبایی ها  را به طرف خود جذب می کنند.
با چه راهکارهایی می توان به زیبایی های زندگی پی برد؟
زندگی انسان ها پرتلاطم است. بالا و پایین دارد. سختی و راحتی وجود دارد اما کسی که افکار سالم داشته باشد، راحت تر می تواند هرمسئله ای که در زندگیش پدید می آید را به خوبی حل نماید و لذت اصلی شامل حالش می شود به اضافه اینکه اطرافیان هم سود می جویند.
آیا می توان از انسان هایی که درگیر مشکلات، کار ، زندگی روزمره هستند توقع داشت که به زیبایی های زندگی توجه کنند؟
خوب است این را بدانیم که زندگی، با تمام درگیری هایی که دارد، در کنارش می تواند راحتی ها هم باشد، مشروط به اینکه چطور بیاندیشیم و با مسائل چطور برخورد کنیم. با فکر درست و تصمیمات صحیح میتوانیم زیبایی  را پدید بیاریم و لذت آنها را ببریم.

زندگی زیبا

این روزها در دنیایی که پر از جنگ و خونریزی است و فقط زشتی ها چهره خود را نشان می دهند ، کودکان و مادران آواره ، قتل ، تجاوز ، آیا جایی برای فکر کردن به زیبایی های زندگی  باقی گذاشته است؟
انسانها با توانمندی های زیادی که دارند می توانند درشرایط سخت هم برای خود شرایط راحت را بسازنند که این بستگی به دیدگاه  افراد دارد .
در شرایط دشوار طبیعی است که افراد نگران و ناراحت باشند، اما میتوانند روحیه خود را تقویت کنند.یادمان باشد با دید سالم  و مثبت میتوانیم خوب ببینیم و عکس این قضیه هم صادق است.
و سوال آخر می توانید زیباترین جنبه هایی که در زندگی شما به عنوان یک روانشناس وجود دارد را برای ما تبیین کنید؟
به نظرمن زندگی زیباست، زندگی من با همه تلخی ها و شیرینی هایش برایم لذت بخش است. تمام تلاشم را می کنم که زیبایی ها برای خودم و افرادجامعه ام افزون تر گردد و ازخداوند مهربان درخواست می کنم که همیشه یار و یاورم  باشد و از صمیم قلبم دوستش دارم و مثل همیشه منتظر دریافت تمام خوبی ها و زیبایی ها هستم.

زندگی زیبا




مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.