تبیان، دستیار زندگی
با بهره مندی از فناوری نانو، محصولی به صورت رنگ وارد بازار شده است که خواص منحصر به فردی دارد. رنگ نانو عایق برای عایق کاری دیوار ها، سقف، تاسیسات...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رنگ نانو عایق چیست؟

رنگ نانو عایق چیست؟

اکثر مردم بر این باورند که عایقکاری ساختمان ها سبب افزایش هزینه های ساختمان می شود و این در حالی است که چنانچه ساختمانی به طور کامل و مناسب از ابتدای ساخت عایقکارى شود، علاوه بر این که هزینه هاى اولیه تجهیزات گرمایشی و سرمایشی را کاهش می دهد، با توجه به صرفه جویى انجام شده در هزینه هاى بهره بردارى و مصرف انرژی ساختمان، برای مصر ف كننده سودآور نیز خواهد بود.

طبق تحقیقات صورت گرفته توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان، 35 تا 40 درصد اتلاف انرژی در ساختمان هااز طریق دیوارها و 25 تا 30 درصد توسط سقف واحدهای ساختمانی انجام می شود.

با بهره مندی از فناوری نانو، محصولی به صورت رنگ وارد بازار شده است که خواص منحصر به فردی دارد. رنگ نانو عایق برای عایق کاری دیوار ها، سقف، تاسیسات، لوله ها، مخازن و غیره به کار می رود. این رنگ به روش های بسیار ساده اسپری، رول و یا قلمو اعمال می شود و از ورود و خروج گرما و سرما از مکانی به مکان دیگر جلوگیری می کند.

رنگ نانو عایق در بخش صنعت و ساختمان سازی به عنوان عایق حرارتی لایه نازك (در ابعاد میکرون) به کار می رود. این رنگ انقلابی در صنعت عایق کاری ایجاد کرده است و این امکان را برای ما مهیا نموده است که منزل و دفتر کار خود را با رنگ زدن عایق کاری کنیم و در نهایت هزینه بسیار کمتری برای سرمایش و گرمایش بپردازیم.

یکی از ویژگی های نانو عایق ها که آن ها را از سایر عایق ها متمایز می کند، آنست که می توان از آنها به راحتی در ساختمان های در دست بهره برداری نیز استفاده نمود، بدون آنکه  تغییری در ظاهر ساختمان ایجاد شود. این محصول، مایع است که امکان استفاده از آن را توسط هر نوع وسیله رنگ آمیزی فراهم می کند. نانو عایق تنها عایقی است که می توان از آن به صورت رنگ بر روی سطوح فلزی و غیر فلزی توسط پیستوله، برس و رول های نقاشی استفاده کرد. لذا با صرف هزینه کم و بدون هیچ گونه تغییری در فضای ساختمان می توان از اتلاف انرژی جلوگیری نمود.

این عایق با خاصیت چسبندگی بالا امکان پوشش تمام سطوح را فراهم نموده و باعث جلوگیری از خوردگی زیر آن می شود. لذا استفاده از آن برای لوله های گاز و آب مناسب است.

این عایق انواع مختلفی دارد که نوع GP آن برای سطوح غیر فلزی و نوع PT آن برای پوشاندن سطح فلزات به کار می رود. این محصول در عایقکاری فضاهای مسکونی، تجاری، مخازن، لوله های انتقال نفت و گاز و صنعت کشتی سازی کاربرد دارد.

مرکز یادگیری سایت تبیان، تنظیم: مرجان سلیمانیان