تبیان، دستیار زندگی
شب ساز و آواز˝ و تور کنسرت های بهاری پرواز همای
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

˝شب ساز و آواز˝ و تور کنسرت‌های بهاری پرواز همای

خبرهایی از کنسرت ˝شب ساز و آواز˝ در تالار وحدت و تور کنسرت‌های بهاری پرواز همای، همچنین اجرای گروه‌های داماهی˝ و ˝بمرانی˝ در برج میلاد را اینجا بخوانید.

فروش اینترنتی بلیت کنسرت "شب ساز و آواز" با تقدیم اجرا به استاد محمدرضا شجریان خواننده پیشکسوت موسیقی ایرانی از روز دوشنبه 13 اردیبهشت ماه آغاز شد.

این کنسرت ساعت 21 روزهای 28 و 29 اردیبهشت ماه به همت موسسه فرهنگی هنری "نغمه حصار" به مدیریت افشین معصومی با پاسداشت مقام هنری استاد محمدرضا شجریان در تالار رودکی تهران برگزار می‌شود و علاقه مندان می‌توانند از روز دوشنبه 13 اردیبهشت ماه برای خرید بلیت این برنامه به سامانه "ایران کنسرت" مراجعه کنند.

طبق برنامه ریزی‌های انجام گرفته روز سه شنبه 28 اردیبهشت ماه پوریا اخواص با هنرمندی محمد آدینه محمدی نوازنده تار و محمدرضا شرایلی نوازنده تمبک قطعاتی را در قالب ساز و آواز بداهه اجرا می‌کنند. این در حالی است که در بخش دوم کنسرت، وحید تاج با همراهی قاسم رحیم زاده نوازنده تار میزبان مخاطبان با اجرای قطعاتی بداهه به صورت ساز و آواز خواهد بود.

روز چهارشنبه 29 اردیبهشت ماه نیز امیر اثنی عشری با هنرمند سعید نایب محمدی نوازنده عود برنامه خود را اجرا می‌کنند و بعد از این برنامه نیز حسین علیشاپور به همراه مهدی رستمی نوازنده سه تار قطعاتی را به صورت بداهه اجرا خواهند کرد.

شایان ذکر است ویژه برنامه "شب ساز و آواز" به صورت کاملاً مجزا و جداگانه نسبت به پروژه " مجالس ساز و آواز" که پیش از این به همت طینوش بهرامی نوازنده و مدرس موسیقی ایرانی میزبان علاقه مندان موسیقی بود، برگزار می‌شود.

تور کنسرت‌های بهاری پرواز همای از اهواز آغاز می‌شود

تور کنسرت‌های بهارى پرواز هماى همراه با گروه مستان از پنجشنبه این هفته یعنی16 اردیبهشت ماه در شهر اهواز آغاز می‌شود.

هماى از شانزدهم اردیبهشت امسال کنسرت‌های خود را از شهر اهواز اغاز می‌کند و دو شب در آن شهر به اجراى برنامه خواهد پرداخت .

این خواننده همچنین در تاریخ 23 و 24 اردیبهشت ماه در شهر ساری،30 و 31 در شهر رشت و 7 و 8 خرداد ماه در کرمان به صحنه می‌رود.

این خواننده تا قبل از آغاز ماه مبارک رمضان به مدت سه شب یعنی یکم تا سوم خرداد ماه در تهران به صحنه خواهد رفت.

در تور کنسرت‌های بهاری پرواز همای رپرتواری از قطعات جدید و قدیمی مانند دیوانه چو دیوانه ببیند خوشش اید ، به خدا از منه دیوانه تو دیوانه ترى،حال پریشان ، شیرین لبى ،فریاد ،خواجه در ابریشم و ما در گلیم ، مست و خراب ، پناهِ بلندى و پستى ،اى خانه‌ات خراب ، سروده‌های خیام ،در شب گیسوان تو،مثنوىِ مست و سر زمین بى كران اجرا خواهد شد.

لازم به ذکر است گروه برگزارى کنسرت‌های هماى هم اكنون در حال هماهنگى و دریافت مجوزهای لازم براى اجراى كنسرت در شهرهاى كرمانشاه ، سنندج ، شیراز ، اصفهان ، چالوس ، تبریز ، قزوین و... است که اطلاعات دقیق آن به زودی ارسال می‌شود.

"داماهی" با ریتم و افسون موسیقی جنوب، به دیدار مخاطبانش خواهد رفت

گروه موسیقی "داماهی" پس از برگزاری آخرین کنسرت‌ در شهر بندرعباس، یکشنبه، 19 اردیبهشت ماه، ساعت 21:30، در سالن "میلاد" نمایشگاه بین‌المللی روی صحنه خواهد رفت. در این کنسرت، قطعاتی از آلبوم اول و همچنین جدیدترین قطعات این گروه طی یک سانس به نفع کودکان مؤسسه خیریه "مهرآفرین" اجرا خواهد شد.

"داماهی" که با نگاهی بر موسیقی محلی جنوب ایران فعالیت می‌کند، اولین آلبومش را شهریورماه سال گذشته منتشر کرد. قطعات موسیقایی این گروه که همواره توجه منتقدان و فعالان موسیقی کشور را جلب کرده، با فرم موسیقی مدرن امروزی و بر اساس دریافت از موسیقی محلی جنوب شکل گرفته است.

آخرین اجرای گروه "داماهی" در تهران در بخش تلفیقی سی و یکمین "جشنواره موسیقی فجر" برگزار شد که به دلیل ضرباهنگ سریع و توان بالای نوازندگانش با واکنش مثبت علاقه‌مندان روبه‌رو شد. همچنین آلبوم "داماهی" در مراسم اختتامیه این جشنواره، در فهرست نامزدهای برترین آلبوم موسیقی تلفیقی جایزه "باربد" جای گرفت.

گروه "داماهی" پس از بازگشت شایان فتحی، نوازنده توانمند درامز و پرکاشن این گروه به تهران، این‌ روزها مشغول تمرین برای اجراهای متعددی در اردیبهشت ماه است، ازجمله کنسرتی که در "هفته موسیقی تلفیقی تهران" در فرهنگسرای نیاوران برگزار خواهد شد.

دارا دارایی سرپرست گروه، درباره این کنسرت می‌گوید: "پیش از شکل‌گیری "داماهی"، من به همراه گروه‌های مختلف موسیقی پاپ، بارها روی صحنه سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی رفته‌ام، اما این اولین تجربه همراه با "داماهی" در این سالن خواهد بود که فکر می‌کنم اتفاق قابل‌توجهی برای جریان موسیقی تلفیقی کشور به‌شمار می‌رود."

رضا کولغانی، خواننده گروه داماهی، درباره رپرتوآر این اجرا گفت: "علاوه بر قطعات آلبوم اول همچون "لنج و بیوه"، "مردن مردانه" و "سامبای بهار"، چند قطعه شنیده نشده مثل "برکت" و "آمون" و نیز موسیقی تیتراژ سریال "بیمار استاندارد" که نوروز امسال از تلویزیون پخش شد، جزو رپرتوآر اجرایی خواهد بود."

گفتنی است اعضای ثابت گروه "داماهی" را، رضا کولغانی (خواننده)، دارا دارایی (گیتار بأس)، حمزه یگانه (کیبورد و بنجو)، ابراهیم علوی (گیتار و عود) و شایان فتحی (درامز و پرکاشن) تشکیل می‌دهند.

کنسرت گروه "داماهی" روز یکشنبه 19 اردیبهشت ماه، ساعت 21:30 در سالن "میلاد" نمایشگاه بین‌المللی، برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه بلیت به سایت ایران کنسرت به آدرس www.iranconcert.com مراجعه کنند.

"بمرانی" در سالن میلاد نمایشگاه، هوادارانش را سورپریز خواهد کرد

گروه موسیقی "بمرانی" برای اولین اجرای خود در سال جدید، روز یکشنبه 19 اردیبهشت ماه، طی یک سانس به نفع کودکان "مهرآفرین" روی صحنه می‌رود.

"بمرانی" که پیش از این همانند بسیاری از گروه‌های تلفیقی در سالن‌های کوچکی مثل برج آزادی و فرهنگسرای نیاوران به اجرای برنامه پرداخته بود، این‌بار قرار است در آستانه انتشار آلبوم جدیدش، در اقدامی جالب توجه در سالن "میلاد نمایشگاه" که عمدتاً مختص گروه‌های موسیقی پاپ است، روی صحنه برود.

بهزاد عمرانی، خواننده گروه درباره نقل مکان این چریان موسیقی به سالن‌های بزرگ‌تر می‌گوید: "آنچه که در ایران با نام موسیقی تلفیقی شناخته می‌شود، امروز تبدیل به یکی از مهم‌ترین جریان‌های موسیقی کشور شده است و تأثیر این موسیقی بر مردم و مارکت تا حدی بوده که شهرتی که هنرمندان فعال در این عرصه به دست آورده‌اند، می‌تواند با جریان موسیقی پاپیولار، قابل رقابت باشد."

مانی مزکی، سرپرست "بمرانی" درباره رپرتوار این کنسرت می‌گوید: "در اجرای پیش‌رو قرار است قطعات پرطرفداری از آلبوم‌های پیشین گروه همچون "خورشید دزد"، "بندر تهران"، "ژوزی"، "صبحانه" و... را اجرا کنیم. علاوه بر آن تعدادی از قطعات آلبوم جدیدمان که به‌زودی منتشر می‌شود را هم روی صحنه خواهیم برد که فضای پاپیولارتری دارند. ما زمستان سال گذشته، هم در سی و یکمین "جشنواره موسیقی فجر" و هم در اجرای شهر شیراز، سه قطعه از آلبوم جدیدمان را اجرا کردیم که استقبال از آن تا حدی بود که بیز کنسرت را به یکی از آن قطعات اختصاص دادیم. البته باتوجه به پایان تنظیم قطعات آلبوم جدید، هواداران خود را با اجرای چند قطعه دیگر که تاکنون شنیده نشده، سورپریز خواهیم کرد."

اعضای گروه "بمرانی" را، بهزاد عمرانی (خواننده و گیتار)، مانی مزکی (ترومبون و سازدهنی)، جهانیار قربانی (گیتار الکتریک)، آرش عمرانی (کیبورد)، کیارش عمرانی (گیتارباس) و آبتین یغماییان (درامز) تشکیل می‌دهند.

کنسرت بزرگ "بمرانی" در سالن "میلاد نمایشگاه"، روز یکشنبه 19 اردیبهشت ماه، ساعت 18:30 برگزار خواهد شد که علاقه‌مندان می‌توانند بلیت آن را از سایت ایران کنسرت تهیه کنند.


هنرانلاین

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .