تبیان، دستیار زندگی
فضای مجازی فرصتی مناسب برای تبیین جایگاه ائمه اطهار (ع) است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فضای مجازی فرصتی مناسب برای تبیین جایگاه ائمه اطهار (ع) است

ائمه

به گزارش تبیان به نقل از خبرنگار فرهنگی ایرنا، سیدمرتضی موسویان روز سه شنبه در آیین اختتامیه دومین جشنواره رسانه های دیجیتال علوی افزود: ‌محور قرار دادن امامت برای این جشنواره، ما را آماده ظهور امام عصر خواهد كرد.
وی با اشاره به احكام رهبر معظم انقلاب برای اعضای جدید شورای عالی فضای مجازی گفت: ایشان در این احكام تاكید كردند كه رویكرد اخلاق مداری را در قدرت سایبری محور قرار دهیم و در این زمینه تلاش شود.
موسویان در ادامه با اشاره به دغدغه های مراجع تقلید و همچنین رهبر معظم انقلاب در رابطه با تولید محتویات مطلوب در فضای مجازی گفت: تا 15 سال آینده اگر نتوانیم حضور افراد را در فضای مجازی مدیریت كنیم، با وارد شدن به فضای جدیدی كه حتی نیازهای افراد را بر طرف می سازد، عملا مدیریت ذهن را از دست خواهیم داد.
وی گفت: به جز آمریكا و چین كه با مدیریت فضای مجازی می توانند هر اتفاقی را ثبت كنند كشور ثالثی این قدرت را ندارد اما با توجه به اهمیتی كه در كشور برای این موضوع قایل شده ایم می توانیم از هم اكنون برای تولید محتوا و هدایت افكار عمومی در فضای مجازی گام برداریم و موفق شویم.
رئیس مركز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به این نكته كه در تمام تاریخ اسلام هیچ وقت چنین فضایی در اختیار مولدین نبوده كه در لحظه واحد صحبت هایشان به همه جهان مخابره شود خاطرنشان كرد: حضرت آیت الله جوادی عاملی فضای مجازی را یك فرصت دانسته و رهبر معظم انقلاب هم از سال ها قبل در رابطه با مدیریت این فضا صحبت كرده اند كه همین نشان می دهد كه اگر به فرمایشات این بزرگواران توجه می شد اكنون در جایگاه بهتری قرار داشتیم هر چند كه می توانیم با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب به جایگاهی شایسته برسیم.
موسویان در ادامه قدرت سایبری ایران را كم اعلام كرد و گفت:‌ باید در این فضا بیشتر تلاش كنیم.
رئیس مركز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به انجام پژوهشی جامع در زمینه استفاده كنندگان اینترنت گفت:‌ تعداد كابران اینترنت در ایران بیش از 3 میلیون نفر است كه پیش بینی شده این رقم در سال 1404 به 40 میلیون نفر افزایش یابد.
به گفته موسویان در حال حاضر متوسط حضور افراد و كاربران در اینترنت 16 ساعت است.
رئیس مركز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخشی دیگر، ابعاد و بخش های مختلف دومین جشنواره رسانه های دیجیتال علوی را تشریح كرد.
در ادامه این مراسم برترین های این جشنواره معرفی و از آنها تجلیل به عمل آمد.
آیین اختتامیه دومین جشنواره رسانه های علوی ویژه تولیدات دیجیتال روز سه شنبه با حضور حجت الاسلام كاظم صدیقی دبیر كل بنیاد بین المللی غدیر و امام جمعه موقت تهران، لطف الله سیاهكلی عضو و مشاور شورای عالی فضای مجازی و جمعی از دست اندركاران رسانه های دیجیتال در مجموعه فرهنگی و هنری شهدای انقلاب برگزار شد.
www.irna.ir

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.