تبیان، دستیار زندگی
جهان نیازمند سبک زندگی و مدیریت حضرت علی (ع) است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جهان نیازمند سبک زندگی و مدیریت حضرت علی (علیه السلام)

علی علیه السلام

به گزارش تبیان : حجت الاسلام علی نامی شامگاه سه شنبه در مسجد جامع بیجار با تشریح سیر ولادت و مراحل تربیت كودكی حضرت امیر المومنین علی (ع) توسط پیامبر اعظم اسلام(ص) افزود: خانه خدا محل ولادت بهترین بنده خدا شد كه در چند جای قرآن به صراحت به مولای متقیان اشاره دارد.
وی ادامه داد: ختمی مرتبت رسول مكرم اسلام، رهایی جهانیان از اسارت جهل و نادانی و رسیدن به دنیای علم و آگاهی در برنامه تربیت حضرت علی (ع) چنان این مولود كعبه را ساخته بود كه كوه ها دربرابر عظمت روحی وی عاجز شدند.
وی از نگاه الطاف الهی برای در آغوش گرفتن اولیه مولود مبارك روز 13 رجب در خانه خدا توسط پاكترین زنان دو عالم نسبت به حضرت امیرالمومنین علی(ع) سخن گفت و تاكید نمود: از روز ازل تا روز ابد و آخر دنیا كسی نخواهد توانست به این درجه از جایگاه الهی مولود عزیز خانه خدا دست یازد.
استاد حوزه علمیه بیجار به جوانان اهل مطالعه توصیه كرد: با نگاهی ژرف اندیش و صبورانه به مفاد كتاب بزرگ نهج البلاغه بعنوان منحصر به فرد ترین كتاب تاریخ بشریت پس از قرآن كریم كه مملو از نكات نغز و بی نظیر با تامل بنگرند و ببینند چه اقیانوس بزرگی در ظرف كوچكی جای گرفته است.
به نظر وی نهج البلاغه برای كودك دبستانی، جوانان دبیرستان، دانشجوی دانشگاهی، معلم دوره ابتدائی، متوسطه، استاد دانشگاه، فلاسفه، دانشمندان بزرگ، محققین در علوم مختلف از ستاره شناسی تا علوم زمین شناسی و تا روانشناسی و كارشناس مسایل اجتماعی، برای مرادن و زنان، دختران و پسران و هر كسی كه خود را در رشته ای و كاری شاغل می بیند مطلب دارد و كار خود را می تواند در آن بیابد.
حجت الاسلام نامی با اشاره به اینكه نهج البلاغه در واقع راهی بسوی قرآن و درك بهتر و آگاهانه مفاهیم قرآن كریم است، اظهار كرد: حضرت پیامبر (ص) نیز فرمودند؛ من شهر علم هستم و علی باب آن است و در واقع می توان این تشابه را نیز برای قرآن كریم یاد نمود.
حوزه علمیه حضرت امام صادق (ع) بیجار تا سطح تحصیلات عالی طلبه برادر و تا دو سطح دو حوزوی طلبه خواهر دارد. اغلب طلبه های این شهرستان پس از سپری نمودن این دوره ها برای اتمام تحصیلات دوره تكمیلی به حوزه های علمیه قم، همدان، زنجان و تهران می روند.
شهرستان بیجاردر شرق استان كردستان واقع شده است.

www.irna.ir

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.