تبیان، دستیار زندگی
رسیدگی به وضعیت اقتصادی تحکیم خانواده را به همراه دارد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رسیدگی به وضعیت اقتصادی تحکیم خانواده را به همراه دارد

خبرگزاری

شیراز - معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری رسیدگی به وضعیت اقتصادی و آموزش های قبل از ازدواج را مهمترین عامل تحکیم بنیان خانواده دانست.

به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری مهر، شهیندخت مولاوردی ظهر سه شنبه در همایش تغییرات خانواده و چالش‌های آن، گفت: در خوشبینانه‌ترین حالت، آینده نامطلوبی را برای خانواده در ایران پیش بینی نمی‌كنیم زیرا نقاط قوت بسیاری در خانواده های ایرانی وجود دارد.

وی ادامه داد:همکاری و اعتماد متقابل در خانواده، جوانی جمعیت، افزایش سطح عمومی اطلاعات خانواده، رشد تحصیلی زنان، افزایش نقش جوانان در انتخاب و ازدواج، افزایش مشارکت اعضای خانواده و... نقطه های مثبت خانواده ایرانی است.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه تغییراتی را در خانواده های ایرانی شاهد هستیم، گفت: چنین تغییراتی با توجه به بومی و سنتی بودن خانواده های ایرانی جای نگرانی است که البته برای رفع این چالش ها باید برنامه ریزی صحیح و مناسب داشت.

مولاوردی تاکید کرد: شناخت واقعی وضعیت موجود بسیار مهم است زیرا اگر قرار باشد برنامه ریزی و نقشه راه داشته باشیم نباید دچار نگاه های غیر واقعی شویم.

وی افزود: البته در مباحث تغییرات در خانواده نیز نباید سیاه نمایی و یا بزرگ نمایی کرد و باید با واقعیت ها کار داشته باشیم.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با بیان اینکه تاخیر در زمان ازدواج از جمله مشکلات خانواده ها است، گفت: تاخیر در ازدواج، افزایش طلاق، افزایش خانوارهای تک فرزند، زنانه شدن سرپرستی خانوار و... از مشکلات امروز است.

مولاوردی ادامه داد: در این راستا باید به این نکته نیز توجه داشته باشیم که آموزش های قبل از ازدواج باید به عنوان یک اولویت برای جوانان مد نظر قرار داده شود تا زوجین با شناخت کامل وارد زندگی شوند.

وی با بیان اینکه قوانین خانواده نیز در کشور ما برای تحکیم خانواده است، گفت: اصل ۱۰ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و سند چشم انداز ۲۰ ساله نیز به موضوع خانواده پرداخته و برخورداری از نهاد مستحکم خانواده را مورد تاکید قرار داده است.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری تاکید کرد: برای رفع مشکلات ازدواج و تشکیل خانواده باید به وضعیت اقتصادی رسیدگی شود تا شاهد کاهش سن ازدواج در کشور باشیم.

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.