تبیان، دستیار زندگی
لیشه ای نخواهد بود فضای برنامه‌های محرم و دهه فجر شبکه تهران دور از کلیشه است  /"کیش و مات" و "سلام" به استقبال نوروز می‌روند مجید رجبی معمار از برنامه‌های ویژه و متنوع شبکه تهران در ایام محرم و دهه فجر شامل سریال، ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شبکه تهران در محرم و دهه فجر کلیشه ای نخواهد بود

فضای برنامه‌های محرم و دهه فجر شبکه تهران دور از کلیشه است  /"کیش و مات" و "سلام" به استقبال نوروز می‌روند

مجید رجبی معمار از برنامه‌های ویژه و متنوع شبکه تهران در ایام محرم و دهه فجر شامل سریال، سخنرانی‌های مذهبی، مستند، سرودهای حماسی و پخش دو مجموعه در ایام نوروز از این شبکه خبر داد.

مدیر شبکه تهران درباره تهمیدات این شبکه برای ترویج فرهنگ دینی در برنامه های محرم و دهه فجر به خبرنگار مهر گفت:

"ما برای ایام محرم و دهه فجر برنامه ریزی کردیم تا اکثر برنامه های روتین و هفتگی شبکه تهران در فضای محرم و دهه فجر باشد. برنامه های ویژه محرم از اول تا دوازدهم محرم روی آنتن می رود و از 13 تا 24 بهمن ماه فضای برنامه ها حماسی خواهد بود. مجموعه "مستانه" هم از اول تا 22 بهمن ماه از شبکه تهران پخش می شود که به مسائل انقلاب و مبارزات مردم در شکل گیری انقلاب و تاثیرگیری انقلاب از نهضت امام حسین (ع) می پردازد."

وی با اشاره به برنامه های متعدد گروه معارف در ایام محرم و دهه فجر گفت: "هر روز یک سخنرانی مذهبی پخش می کنیم. علاوه بر آن هر روز صبح در آغاز پخش برنامه های شبکه تهران زیارت وارث از این شبکه روی آنتن می رود. نزدیک به 300 برنامه کوتاه دو دقیقه ای درباره عبرت ها و معارف عاشورا از زبان روحانیون برجسته و مورد علاقه مردم برای پخش در این ایام آماده شده است. گروه کودک شبکه تهران هم برنامه ای با عنوان "ظهر عاشقی" آماده کرده که 12 روز اول محرم پخش می شود. در این برنامه سعی داریم کودکان و نوجوانان را با مسائل عاشورا آشنا کنیم."

مدیر شبکه تهران افزود: "هر شب برنامه محافل حسینی از برنامه های برجسته مداحی های ایام عاشورا و عزاداری در سطح تهران پخش می شود. برنامه چکاوک که آخر هر شب با موضوع ادبیات پخش می شود در این ایام به بررسی ادبیات عاشورا و ادبیات انقلاب می پردازد. در مجموع گستره ای از برنامه ها پیش بینی شده که دور از فضای شعاری و کلیشه ای بتوانیم بخشی از معارف اسلامی و فرهنگ عاشورا و انقلاب اسلامی را به مخاطبان منتقل کنیم."

وی درباره اینکه چرا برای کارگردانی مجموعه "مستانه" از دو نفر استفاده شده، گفت: "ابتدا قرار بود پوران درخشنده کارگردانی این مجموعه را بر عهده داشته باشد، اما به دلیل اشتغال به کار سینمایی این کار میسر نشد و ضبط مجموعه به تاخیر افتاد. ما مصمم بودیم این کار برای محرم و دهه فجر آماده شود، به همین دلیل با صحبت هایی که با آقای میرعلایی، تهیه کننده و مدیر گروه فیلم و سریال شبکه تهران، داشتیم قرار شد دو نفر از کارگردانان فعال و جوان در زمانی محدود این مجموعه را کارگردانی کنند."

رجبی معمار خاطرنشان کرد: "به همین دلیل کارگردانی مجموعه "مستانه" را به مجید جوانمرد و محمد باشه آهنگر سپردیم. تاکنون بیش از 80 درصد کار تصویربرداری شده و همزمان تدوین می شود. البته وقتی من راش های قسمت های ضبط شده را دیدم، خوب بود و احساس نمی شد که دو کارگردان این مجموعه را ضبط کرده اند. امیدواریم این همبستگی تا پایان کار وجود داشته باشد تا بینندگان احساس دوگانگی نکنند."

وی با اشاره به برنامه های سیاسی شبکه تهران گفت: "هر روز تحلیل انقلاب اسلامی داریم. گروه روایت فتح مجموعه مستندی با عنوان "تهران در انقلاب" را در 12 قسمت برای شبکه آماده می کند. علاوه بر آن سرودهای حماسی، تصاویر بکر و مستندهایی از روزهای انقلاب در ایام دهه فجر آماده پخش کردیم."

مدیر شبکه تهران درباره برنامه های نوروز امسال گفت: "اول فروردین ماه امسال با اول ربیع الاول تقارن پیدا کرده است. شبکه تهران برای نوروز امسال دو مجموعه را آماده پخش کرده، یکی "سلام" که از قبل از سال جدید روی آنتن می رود. یک سریال دیگر هم با عنوان "کیش و مات" برای نوروز به زودی کلید می زنیم. مضمون این سریال طنز اجتماعی است و با مشارکت و حمایت جدی سازمان منطقه آزاد کیش ضبط می شود. همچنین هر شب یک جنگ ترکیبی زنده خواهیم داشت. علاوه بر پخش فیلم های سینمایی برای بزرگسالان، انیمیشن و فیلم های جذابی هم برای کودکان و نوجوانان پخش می کنیم."

رجبی معمار درباره نقش رسانه ملی در فضاسازی برای اجرای طرح ساماندهی مد و لباس گفت: "توجه به لباس و وضعیت پوشش در رسانه ملی سال به سال بهتر شده است. سیاست سازمان نیز استفاده از لباس ها و رنگ های مناسب برای پوشش زنان و مردان است. از سوی دیگر بنا نیست رسانه مبلغ مد باشد، مگر آنکه آن مد پذیرفته و معقولی باشد."

منبع : خبرگزاری مهر