تبیان، دستیار زندگی
برگزیدگان جشنواره جهانی فجر معرفی شدند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برگزیدگان جشنواره جهانی فجر معرفی شدند

مراسم اختتامیه سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر عصر امروز ششم اردیبهشت ماه با حضور میهمانان داخلی و خارجی در تالار وحدت برگزار شد. در ابتدای این مراسم پس از پخش سرود جمهوری اسلامی و تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید، اهدای جوایز جوایز در بخش های مختلف آغاز شد.

بخش هنر و تجربه

در بخش هنر و تجربه تندیس بهترین فیلم کوتاه به «پیکره» اهدا شد. و در ادامه هیئت داوران ضمن تقدیر از فیلم سینمایی «نفس» تندیس بهترین فیلم بلند را به «سپیده دم» اهدا کرد.

 در بخش بین‌المذاهب

دو دیپلم افتخار به «ازدواج با عشق در کابل» به کارگردانی امین پلنگی و فیلم کوتاه «هستی» رسید و جایزه اصلی بخش بین‌المذاهب را فیلم سینمایی «زمناکو» از آن خود کرد.

«جلوه‌گاه شرق»

در این بخش دیپلم افتخار به بهروز نورانی‎پور برای مستند  «A175» تعلق گرفت و تندیس بهترین کارگردانی و ۱۰۰ میلیون ریال جایزه نقدی را «مادام کوراژ» دریافت کرد. در ادامه، «درخت گردو» تندیس بهترین فیلم آسیایی و ۳۰۰ میلیون ریال جایزه نقدی را از آن خود کرد.

جایزه محمد امین (ص)

در این بخش رضا کیانیان برای اهدای جایزه روی سن رفت و گفت: این جایزه برای نخستین بار اهدا می شود و در ادامه جایزه محمد امین (ص) به فیلم سینمایی «ازدواج با عشق در کابل» ساخته امین پلنگی رسید.

سینمای سعادت

در بخش سینمای سعادت، جایزه بهترین فیلم کوتاه و ۱۰۰ میلیون ریال جایزه نقدی به «دیدن» تعلق گرفت و جایزه بهترین بازیگر زن و ۱۰۰ میلیون ریال جایزه نقدی به پانته آپناهی‌ها برای بازی در «نفس» اهدا شد.

سیمرغ سیمین بهترین بازیگر مرد و ۱۰۰ میلیون ریال جایزه نقدی به سیگور سیگورجانسون و تئودور جولیوسن، برای فیلم «قوچ‎ها» اهدا شد و سیمرغ سیمین بهترین فیلمنامه و ۱۰۰ میلیون ریال جایزه نقدی به «اماما؛‌هنگامه سقوط یک درخت» رسید.

سیمرغ سیمین بهترین کارگردانی و ۱۰۰ میلیون ریال جایزه نقدی به امین آلپر برای «جنون» از ترکیه اهدا شد و سیمرغ سیمین جایزه ویژه هیئت داوران برای بهترین دستاورد هنری به «اروند» ساخته پوریا آذربایجانی رسید. سیمرغ زرین بهترین فیلم و ۳۰۰ میلیون ریال جایزه نقدی نیز به فیلم «قوچ‌ها» اهدا شد.

سلام رضا میرکریمی به جشنواره سی و پنجم فیلم فجر

رضا میرکریمی دبیر جشنواره جهانی فیلم فجر پیش از پایان مراسم در سخنانی اظهار کرد: سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر به لحظات آخر نزدیک می شود. از همه کسانی که کمک کردند تا افتخاری ملی و در خور نام ایران انجام شود تشکر می کنم.از رییس سازمان سینمایی، تیم همراهم و مردم ایران که کمک کردند یک رویداد فرهنگی خوب شکل بگیرد، ممنونم. جای ناصر تقوایی خالی است. جای عباس کیارستمی عزیز خالی است و امیدوارم سال بعد در کنار ما باشند.

وی افزود: خوشحالم جشنواره ای منظم و بااستاندارد برگزار شد. وقت خداحافظی است. با توجه به مسوولیتی که به من داده شده به جشنواره سی و پنجم فیلم فجر سلام می کنم. از کاستی ها عذرخواهی می کنم و قول می دهم سال بعد جشنواره باشکوه تری خواهیم داشت. خوشحالم که اختتامیه با سرعت به پایان رسید. در ضمن به برگزیدگان تبریک می گویم.

در حاشیه: اجرای این برنامه بر عهده مهسا ملک مرزبان بود، همچنین در این مراسم که سخنرانی نداشت، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور نداشت، اما حجت الله ایوبی، مجید مجیدی، سعید آقاخانی، نرگس آبیار و... از جمله حاضران در جلسه بودند.


iqna.ir | خبرگزاری بین المللی قرآن

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .