تبیان، دستیار زندگی
همانطور که ما بدون چانه زنی تعهداتمان را انجام می دهیم، طرف مقابل نیز باید بی چون و چرا به تعهداتش پایبند باشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

غرب بدون چون و چرا برجام را اجرا کند

همانطور که ما بدون چانه زنی تعهداتمان را انجام می دهیم، طرف مقابل نیز باید بی چون و چرا به تعهداتش پایبند باشد.

بخش سیاست تبیان

برجام

محمدصالح جوکار در واکنش به ادعای روزنامه انگلیسی "دیلی میل" مبنی بر اینکه ایران آزمایش موشکی با قابلیت حمل کلاهک هسته ای را در دستور کار قرار داده است، گفت: متاسفانه این روزها شاهدیم که تبلیغات مسمومی علیه کشورمان از سوی دشمن به راه افتاده است.
سیاست خارجی ایران باید هم به صورت رسمی و هم از طریق مجامع قضایی بین المللی اقداماتی را که طرف مقابل در جهت نقض برجام انجام می دهد، محکوم و دنبال کند.

وی تصریح کرد: چنین ادعاهایی صرفاً خصمانه و تبلیغاتی است و دشمن قصد دارد مقاصدش را از طریق تحت فشار قراردادن کشورمان پیگیری کند.  عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه مواضع رسانه های انگلیسی اعم از دولتی و خصوصی کاملا روشن و مشخص است، اظهار داشت: راهبردهای ما در بحث امنیتی کاملا دفاعی است و تاکنون نه به کشوری حمله کرده ایم و نه برنامه ای برای آن داریم.
جوکار با تاکید بر اینکه سامانه ها و تجهیزات دفاعی ما صرفاً در راستای افزایش قدرت بازدارندگی مان در مقابل تهدیدات است، اذعان داشت: سامانه های موشکی ما هیچ ارتباطی با سلاح اتمی و کشتار جمعی ندارد بلکه آنچه داریم تنها در راستای مباحث کلان و اساسی نظام است تا تهدیدات دشمن علیه کشورمان عملیاتی نشود.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی پیرامون مصادره 2 میلیارد دلار از پول های کشورمان در آمریکا گفت: چنین اقداماتی نشان دهنده عدم حسن نیت آمریکایی هاست، چرا که در موضوع برجام قرار بود دارایی های ما آزاد شود، اما آنها با اتهامات واهی دارایی های ما را مورد سرقت قرار دادند.
وی با تاکید بر اینکه برجام به خودی خود باید اجرا شود، اظهار داشت: همانطور که ما بدون چانه زنی تعهداتمان را انجام می دهیم، طرف مقابل نیز باید بی چون و چرا به تعهداتش پایبند باشد.
جوکار بابیان اینکه دستگاه دیپلماسی ما برای پایبند کردن طرف مقابل به تعهداتش باید اقداماتی را ترتیب اثر دهد، گفت: سیاست خارجی ایران باید هم به صورت رسمی و هم از طریق مجامع قضایی بین المللی اقداماتی را که طرف مقابل در جهت نقض برجام انجام می دهد، محکوم و دنبال کند.

منبع : خبرگزاری باشگاه خبرنگاران
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .