تبیان، دستیار زندگی
در این هفته مطالبی درباره نشانه های اعتیاد به تلفن همراه، بیماری های ویروسی بهار، کاهش سن قلب، اشتباهات استفاده از بالش و ... ارائه دادیم. در اینجا خلاصه این مطالب را به همراه لینک آنها آورده ایم...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اعتیاد به موبایل، کاهش شنوایی و سردرد بارداری

در این هفته مطالبی درباره نشانه های اعتیاد به تلفن همراه، بیماری های ویروسی بهار، کاهش سن قلب، اشتباهات استفاده از بالش و ... ارائه دادیم. در اینجا خلاصه این مطالب را به همراه لینک آنها آورده ایم.

بخش سلامت تبیان
موبایل

6 نشانه اعتیاد به تلفن همراه

تصور کنید که در یک جمع دوستانه مشغول صحبت هستید و یا دور میز شام همراه با خانواده نشسته اید که یکدفعه فردی موبایل خود را به دست گرفته و مشغول کار با آن می شود. این کار قطعا به شما حس ناخوشایندی می دهد. اعتیاد به تلفن همراه یک اعتیاد کاملا واقعی است، درست مثل اعتیاد به الکل و مواد مخدر! پس بهتر است هر چه زودتر علائم آن را بشناسید و از آن دست بکشید.

شایع ترین بیماری های ویروسی در بهار

آغاز بهار برای خیلی ها مترادف است با تشدید آلرژی و عطسه های پی درپی. با این حال فقط آلرژی ها نیستند که در فصل زایش طبیعت شکل فزاینده ای به خود می گیرند. بسیاری از بیماری های ویروسی نیز به طور فصلی و با آغاز بهار شیوع بیشتری می یابند.

8 توصیه برای کاهش سن قلب

شنیده اید که می گویند فلانی قلبش جوان است؟ درست است. خیلی از افراد هر سال که یک سال به عمرشان اضافه می شود اجازه نمی دهند پیری وارد قلب شان شود. در این مطلب توصیه هایی داریم تا قلب شما نیز جوان بماند و سال ها با این قلب جوان، عاشقانه زندگی کنید.

این اجناس را از خانه تان دور کنید

اشیا و مواد زیادی در محیط زندگی ما وجود دارند که بدون اطلاع از ماهیت خطرناکشان، هر روز از آنها استفاده می کنیم. برخی از این اقلام شامل موارد زیر هستند که پزشکان از ما می خواهند استفاده از آن ها را کنار  بگذاریم.

6 کار اشتباه درباره بالشت زیر سرتان

خیلی از افراد یا به بالشت زیر سرشان اهمیتی نمی دهند و یا تصور می کنند اگر بالشت نرمی استفاده کنند همه چیز رو به راه می شود و مشکلی پیش نمی آید. در واقع برای اکثر ما داشتن بالشتی نرم لازمه ی خوابی راحت است، غافل از اینکه بالشت خیلی نرم و شل، بالشتی که درست انتخاب و یا به خوبی مراقبت نشده باشد، سلامتی را با مشکل مواجه می کند. در این مطلب شما را با عادت ها و رفتارهای نادرستی که در انتخاب و نگهداری بالشت دارید بیشتر آشنا می کنیم.

ارتباط جای زخم با رادیکال های آزاد

فرقی نمی کند چقدر مراقب باشید، آسیب پوستی بالاخره اتفاق می افتد. زخم ها نشانی برجسته روی پوست باقی می گذارند. عوامل زیادی منجر به ایجاد جای زخم می شوند که برای التیام جای زخم باید این عوامل را بشناسیم.

چطور مانع از کاهش شنوایی شویم؟

پیرامون ما پر از صداست، صداهای گوش نواز و یا آزاردهنده. هیچ چیز بدتر از این نیست که از فرد مقابل خود بخواهیم تا گفته ی خود را تکرار کند. اما متاسفانه کاهش شنوایی مسئله رایجی است که به نظر می رسد با آمدن ابزارهای جدید مانند هدفون ها، استریوی خودروها و سیستم های سینمای خانگی و افزایش آلودگی صوتی و غیره رو به افزایش نیز می باشد. خبر خوب اینکه می توان با روش های ساده ای مانع از کاهش شنوایی شد. در این مطلب توصیه هایی ارائه می دهیم تا در سنین بالا نیز شنوایی تان دستخوش کمترین تغییرات شود.

ورم بهاره چشمی چیست؟

بیماری ورم بهاره چشمی در فصل بهار، تابستان و اوایل پاییز شایع تر و از شدت بیشتری برخوردار است. این بیماری چشمی، بیماری فصلی بوده و علامت اصلی آن خارش، قرمزی چشم و گاهی ترشحات غلیظ چشمی است.

غذا می جوشد و به گلویم می آید

بیماری ریفلاکس معده یا برگشت اسید معده به مری، یکی از شایع ترین اختلالات گوارشی در دنیاست. با وجود شیوع زیاد این بیماری ممکن است شما هنوز در مورد اینکه این اختلال چگونه رخ می دهد و چطور می توان با آن مقابله کرد، اطلاعات کافی نداشته باشید. بنابراین ما به برخی از سئوالات متداول پاسخ خواهیم داد.

چطور سردردهای بارداری را تسکین دهیم؟

یک خانم باردار تغییرات هورمونی چشمگیری را تجربه می کند. به دلیل این تغییرات و نوسانات هورمونی، تغییرات خاص جسمی هم رخ می دهند. یکی از این تغییرات، سردردهای حاملگی است. این سردردها بسیار شبیه سردردهای تنشی می باشند.

چین و چروک ها از سلامتی ما چه می گویند؟

جالب است بدانید چین و چروک های پوست می توانند حقیقت هایی از سلامتی ما را آشکار کنند. در بسیاری از موارد، متاسفانه علائم خاصی از چین و چروک ها می توانند بیانگر مشکلات خاصی در وضعیت سلامتی فرد باشند. از جنبه مثبت، زمانی که این مشکلات شناسایی شدند، این امکان وجود دارد که زودتر راه درمان را پیدا کرد.

جراحی پینه پا

مشکل پینه ی پا به انواع خفیف، متوسط و شدید تقسیم می شود و برای هر کدام روش جراحی خاصی وجود دارد. در ساده ترین نوع، پزشک زاویه ی مفصل پا را تغییر داده و یک پیچ کوچک برای نگه داشتن استخوان قرار می دهد.


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.