تبیان، دستیار زندگی
این بار هم در دوران پسابرجامی ایران و امریکا، دیوان عالی امریکا باز هم به دلایلی ساختگی، ایران را مجرم شناخت و مجوز برداشت 2 میلیارد دلار دیگر از اموال بلوکه شده ملت ایران را به نفع خانوارهای آمریکایی غرامت دیده در حمله به پایگاه سربازانتان در بیروت صادر
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پاسخ جوانان ایرانی به دست درازی آمریکا

این بار هم در دوران پسابرجامی ایران و امریکا، دیوان عالی امریکا باز هم به دلایلی ساختگی، ایران را مجرم شناخت و مجوز برداشت 2 میلیارد دلار دیگر از اموال بلوکه شده ملت ایران را به نفع خانوارهای آمریکایی غرامت دیده در حمله به پایگاه سربازانتان در بیروت صادر کرد.

بخش سیاست تبیان

اوباما

به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری تسنیم، جمعی از دانشگاهیان دانشگاه علم و صنعت در نامه ای به باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا، با اشاره به دستبرد آمریکا به اموال ایران، تاکید کردند: پاسخ جوانان این نسل قطعا محکم تر و دندان شکن تر از پیشنیانشان خواهد بود.

در بخشی از این نامه آمده است: ما امریکا را با تحریم و تهدید و جنگ شناختیم. آن هم تنها به خاطر خواستن حق خود، خواستن آزادی در مقیاس یک ملت، ما امریکا را از هنگامه انقلاب بیشتر شناختیم که با دسیسه های مورد حمایت آقای کارتر 39 امین رئیس جمهور امریکا به ورطه شکست نزدیک شد. چهره امریکا در خلال جنگی 8 ساله در ایران آشکار شد جنگی که با حمایت های پنهان و آشکار ریگان بر این ملت تحمیل شد.

این نامه می افزاید: آنچه که در طول این سالیان نزد ما ثابت مانده است خوی استکباری دولت شما و دولت های پیشیبانتان است. همین مجوزهای خودسرِ غارت و دست درازی های متعدد به اموال و منابع یک ملت، با پرونده سازی های واهی. شما به خوبی از این چهره امریکا در نزد ما و سایر ملل ستمدیده جهان آگاهید اما آنگونه که به نظر می رسد ، هرچند با تغییر زیاد چهره خود سعی در فریب ملت ها داشته اید. اما هیچگاه حاضر به تغییر سیرت خود نبوده اید گویا تا نابودی کامل ارکان حکومتی خود قادر به تغییر ذاتی سیاست های خود نخواهید بود چرا که اساسا تصمیم گیری های کلان امریکا در دست شما و امثال شما نیست.

در بخش دیگری از این نامه تصریح شده است: این بار هم در دوران پسابرجامی ایران و امریکا، درحالی که عده ای فریب خورده یا مغرض در ایران قصد بزک کردن چهره مشمئزکننده شما را داشتند، دیوان عالی امریکا باز هم به دلایلی ساختگی، ایران را مجرم شناخت و مجوز برداشت 2 میلیارد دلار دیگر از اموال بلوکه شده ملت ایران را به نفع خانوارهای آمریکایی غرامت دیده در حمله به پایگاه سربازانتان در بیروت صادر کرد.

این نامه افزود: هنوز لزوم حضور سربازان شما در بیروت بر ما پوشیده است که حال به خاطر حمله ای در سی و اندی سال پیش و داوری از پیش تعیین شده خود، اجازه دست درازی به اموال ملت ایران را صادر می کنید. پس چرا اکنون سر صحبت با مردم ایران نمی گشایید تا دلایل این حکم ظالمانه را واگویید.

در بخش دیگری از این نامه آمده است: آن زمانی که امریکا یگانه هژمونی دنیا بود و نهال انقلاب اسلامی تازه در قلب و خاک این ملت کاشته شده بود؛ به خاطر عدم تحویل پول های بلوکه شده و شاه سابق و خائن این مملکت، جوانان غیور ایرانی سفارتتان را در کمال بهت و حیرت شما و همقطارانتان فتح کردند و تنها تصویری که از آن ماجرا باقی ماند ، تصویر گریه ای ذلیلانه کارتر در پی شکست عملیات پنجه عقاب در صحرای طبس بود و حال ایران قطب تصمیم گیری در منطقه و رهبر معنوی بسیاری از مستضعفین جهان است و از امریکا تنها اسمی مانده است و شن ها هنوز همان شن های بیابان طبس است پس بدانید پاسخ جوانان این نسل قطعا محکم تر و دندان شکن تر از پیشنیانشان خواهد بود.


منبع : تسنیم

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .