تبیان، دستیار زندگی
مسابقات بین المللی مقدمه عمل به قرآن است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مسابقات بین المللی مقدمه عمل به قرآن است

قرآن

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از برگزار کنندگان مسابقات بین المللی قرآن کریم خواست تا در کنار توجه به حفظ و قرائت کلام الهی راه های عمل به آیات وحی هم مورد بررسی قرارداده شود.

به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری مهر، اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران گفت: مسلما دعوت از قاریان و حافظان برجسته کشورهای دیگر، راهی است بسیار مناسب و مطلوب برای جذب بیشتر نگاهها به کشورمان.

وی با بیان این که هرچقدر این دعوت گسترده تر شود این کشورها هم کشور ما را می بینند هم با مسئولین و قاریان ما آشنا می شوند، افزود: این امر موجب می شود که فضای ایران را ببینند و این اقدام در جهت گسترش فرهنگ قرآنی و انقلاب اسلامی تاثیرات زیادی دارد.

کوثری از برگزار کنندگان مسابقات بین المللی قرآن کریم خواست به راه های عمل به آیات الهی هم توجه داشته باشند و خاطرنشان کرد: اگر در جهت کاربردی تر کردن قرآن کریم و بهتر برداشت کردن از مفاهیم بلند قرآن در داخل گسترده تر عمل کنیم و اساتیدی تربیت شوند که مردان عمل باشند و به معنای واقعی به دستورات الهی عمل کنند و آیات قرآن به بحث گذاشته شود، در راستای گسترش فرهنگ قرآنی  گام  برداشته ایم.

نماینده مردم تهران اظهارداشت: در مسابقات قرآن کریم نباید صرفا دنبال خواندن و قرائت و حفظ  مطرح می شود بلکه باید در این زمینه توجه ویژه ای در مسابقات بین المللی قرآن کریم داشته باشیم و من معتقدم اگر فهم و درک و مفاهیم قرآن را در بین کشورهای حاضر مورد بحث قرار دهیم مثمر ثمر خواهد بود.


خبرگزاری مهر

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .