تبیان، دستیار زندگی
میزبانی هر استان از یک برنامه بزرگ قرآنی/ برپایی نمایشگاه قرآن در 10 استان
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

میزبانی هر استان از یک برنامه بزرگ قرآنی/ برپایی نمایشگاه قرآن در 10 استان

قرآن

اصغر امیرنیا، مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در مورد فعالیت‌های این دفتر در سال 95، گفت: با توجه به اینکه ماه مبارک رمضان، بهار قرآن نامدیه می‌شود، همزمان با نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، نمایشگاهی را با هماهنگی ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر  نهادها و دستگاه ها قرآنی در 10 استان به صورت ویژه و بقیه استان‌ها به صورت خودجوش برپا خواهد شد.
وی با بیان اینکه تاکنون با پنج استان‌ هماهنگی‌های لازم برای برپایی این نمایشگاه‌ها صورت گرفته است، افزود: یکی از مهم‌ترین اهداف ما در برپایی این نمایشگاه‌ها بحث جا افتادن و همه گیر شدن فهم قرآن کریم است. ضمن اینکه در این نمایشگاه‌ها توجه به اقتصاد مقاومتی خواهیم داشت.
امیرنیا خاطرنشان کرد: بخش‌هایی برای فروش آثار و محصولات قرآنی و توجه به هنرهای قرآنی نیز در نظر گرفته شده است. با توجه به محدودیت اعتباری سعی شده است هر استان در طول سال یک برنامه بزرگ قرآنی داشته باشد و آن را انجام دهد.
وی در مورد استان‌هایی که نمایشگاه قرآن در آنها به صورت ویژه برگزار خواهد شد بیان کرد: استان‌هایی مانند خراسان رضوی، قم، زنجان، همدان، سیستان و بلوچستان، اصفهان و ... میزبانان نمایشگاه‌های قرآن که قصد برگزاری ویژه آنها را داریم، خواهند بود.
مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد در مورد شاخص‌های مدنظر برای تعیین استان‌های میزبان نمایشگاه قرآن در سال 95 اظهار کرد: برخی از شاخص‌های ما شامل استفاده از تفاسیر و مواردی که برای فراگیری قرآن و درک بهتر آن مهم و بنیادین است، بوده که استان‌هایی همچون خراسان رضوی و قم از این شاخصه به خوبی برخوردار هستند.
مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد با تأکید بر اینکه در سایر شهرستان‌ها نمایشگاه و فروشگاه محصولات قرآنی برپا خواهد بود، گفت: امیدواریم با برپایی این نمایشگاه جریان‌سازی قرآنی استمرار یابد.
امیرنیا در بخش دیگری از این گفت‌وگو در مورد جشنواره قرآنی آیات و سایر برنامه‌ها نیز اذعان کرد: تا پایان اردیبهشت‌ماه نیز تفاهم لازم را برای کل جشنواره قرآنی آیات و هفته‌های قرآن و عترت که باید هر کدام 10 موضوع را بر بگیرند، طراحی شود و به مرحله اجرا در بیاید.
وی عنوان کرد: برای سال 95 نیز 10 هفته قرآن و عترت طراحی شده است و تا زمانی که تفاهم‌نامه نهایی آن با استان‌ها صورت نگیرد، اطلاع‌رسانی در مورد آن صورت نخواهد گرفت. بعد از مشخص شدن ریز برنامه‌ها این اطلاع‌رسانی صورت خواهد گرفت. البته ما به دنبال این هستیم که کارهای جدیدی در این هفته‌‌های قرآن و عترت اجرا شود که تا قبل از آن انجام نشده باشد و در واقع نوآورانه باشد.


iqna.ir | خبرگزاری بین المللی قرآن

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .