تبیان، دستیار زندگی
ایجاد دارالقرآن دماوند در گروی همدلی مسئولان/ فرمانداری: به ما ربطی ندارد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ایجاد دارالقرآن دماوند در گروی همدلی مسئولان/ فرمانداری: به ما ربطی ندارد

دار القرآن

به گزارش تبیان به نقل از  کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، در ادامه گزارش نبود دارالقرآن مرکزی در شهرستان دماوند و گفت‌وگو با چند نفر از مسئولان این شهرستان، برای نتیجه‌گیری بهتر، بار دیگر و البته این‌بار سراغ فرماندار و امام‌جمعه این شهرستان رفتیم تا بیابیم چه میزان حاضر به همکاری با دیگر مسئولان برای احداث دارالقرآن مرکزی در دماوند هستند؟
نبود اتحاد و همبستگی میان نهادها
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد علاء‌الدینی، امام‌جمعه شهرستان دماوند در این گفتگو ضمن ابراز تأسف از اینکه دیگر مسئولان شهرستان تمایلی در انجام این کار ندارند، گفت: تاکنون سه جلسه در این رابطه برگزار، و اقدامات اولیه برای احداث مرکز قرآنی انجام شد، اما با توقف یک ساله جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی و همدل نبودن مسئولان، این موضوع دیگر پیگیری نشده و بلاتکلیف ماند و برخی از مسئولان شهرستان از جمله بنده، منتظر هستیم بار دیگر این جلسات تشکیل شده و مراحل بعدی کار برای احداث مرکز به تصویب برسد.
گزارش ایکنا حاکی است که نبود دارالقرآن مرکزی در شهرستان دماوند ـ به گفته مسئولان این شهرستان ـ یکی از مهم‌ترین مشکلات و معضلات مردم بوده که تا به حال تلاش‌های انجام شده به ثمر ننشسته است. آیا با توجه به صحبت‌های امام جمعه این شهرستان، همدل نبودن این مسئولان می‌تواند مهم‌ترین دلیل عدم نتیجه‌گیری درباره این موضوع باشد؟ دلیل اینکه اتحاد و همبستگی در میان مسئولان این شهرستان وجود ندارد، چیست؟ و... این سؤالات می‌تواند در ذهن هر خواننده‌ای شکل بگیرد اما متأسفانه پاسخ منطقی و قانع‌کننده‌ای از طرف مسئولان دریافت نشد!
فرماندار جواب نداد!
در ادامه این گزارش برای گفت‌وگو با ناصر محمودی‌فر، فرماندار شهرستان دماوند به فرمانداری این شهرستان رفتیم، اما روابط عمومی و رئیس دفتر فرمانداری دماوند چند مرتبه و با دلایل مختلف عنوان کردند که وی به دلیل مشغله کاری نمی‌تواند مصاحبه کند و یا حاضر به مصاحبه نیست.
پس از پیگیری‌های مکرر، صفری، مسئول روابط عمومی فرمانداری شهرستان دماوند در گفتگو با ایکنا اظهار کرد: نبود دارالقرآن مرکزی در دماوند از مسئولیت‌های فرمانداری به‌حساب نمی‌آید و هیچ ارتباطی به ما ندارد و باید مسئولان مربوطه این کار را پیگیری کرده و اقدامات لازم را به عمل آورند. فرمانداری در ادامه کار به‌عنوان یک مسئول کمک کار ایشان خواهد بود.
صفری با بیان اینکه آن‌ها می‌خواهند اقدام از سمت فرمانداری انجام شود، تأکید کرد: فرمانداری این کار را انجام نخواهد داد.
بنا بر این گزارش پیشتر اداره تبلیغات اسلامی و امام‌جمعه دماوند عنوان کردند که دستور اجرایی برای احداث دارالقرآن در این شهرستان باید توسط فرمانداری ابلاغ شود.
بعد از اتمام این گفت‌وگو و پاسخ‌های مسئولان فرمانداری شهرستان دماوند در می‌یابیم که صحبت‌های امام‌جمعه دماوند مبنی بر عدم همبستگی و همدلی میان مسئولان یک شهرستان آن هم برای احداث مکانی فرهنگی جهت فعالیت‌های قرآنی جای تأسف دارد.
به چه دلیل در میان آنان همبستگی دیده نشده و برخی مسئولان حاضر به همکاری نیستند، همانگونه که شاهد بودیم فرماندار این شهرستان با دلایل مختلف حاضر به مصاحبه نبوده است، همه مسئولان منتظر هستند تا نهادی دیگر اقدام اولیه را انجام داده و بعد کمک‌های لازم را در صورت توان انجام دهند و این نقطه مشترک تمام مسئولان این شهرستان است.
امیدواریم که مسئولان این شهرستان با اتحاد و همدلی و همبستگی به این موضوع جامه عمل بپوشانند.
محمد ابراهیمی


iqna.ir | خبرگزاری بین المللی قرآن

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .