تبیان، دستیار زندگی
راه اندازی دو مدرسه شبانه روزی حفظ قرآن در تهران
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

راه‌اندازی دو مدرسه شبانه‌روزی حفظ قرآن در تهران

حفظ

راه‌اندازی دو مدرسه شبانه‌روزی حفظ قرآن در تهران
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، نشست خبری تشریح برنامه‌های دفتر برنامه‌ریزی، آموزش و توسعه مشارکت‌های معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، صبح امروز پنجم اردیبهشت‌ماه با حضور حجج ‌اسلام محمدعلی خسروی، مدیرکل دفتر آموزش معاونت قرآنی وزارت ارشاد، علیرضا شاهسونی، مدیرعامل مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان و حسن محمدی، مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور برگزار شد.
در بخشی از این نشست خبری حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا شاهسونی، مدیرعامل مؤسسه قرانی بیت‌الاحزان در سخنانی با اشاره به اینکه این مؤسسه در سال 1375 از یک روستای کوچک در شهرستان «استهبان» استان فارس کار خود را آغاز کرد، گفت: در ابتدای کار فعالیت‌ها را با حداقل امکانات مادی و معنوی و در حالی که حتی یک مربی برای آموزش مقدماتی قرآن نیز نداشتیم، کار را بر اساس یک مدل توسعه‌ای از پائین به بالا آغاز کردیم.
وی با اشاره به اینکه هنوز هم با گذشت سال‌ها از  فعالیت این مؤسسه مرکزیت آن را در همان روستا حفظ کرده‌ایم، افزود: امروز 156 شعبه مؤسسه بیت‌الاحزان را در 12 استان کشور که عمدتاً محروم هستند راه‌اندازی کرده‌ایم. آخرین شعبه‌های مؤسسه نیز در شهر تهران افتتاح شده است که در شهر ری و میدان شهدا تهران راه‌اندازی شده‌اند.
شاهسونی تصریح کرد: مؤسسه بیت‌الاحزان در زمینه تمام فعالیت‌های قرآنی دوره‌های زیادی را برگزار می‌کند که در قالب یکی از این برنامه‌ها هر سال حدود 4000 نفر در مهدهای قرآنی تحت پوشش آموزش قرآن کریم قرار می‌گیرند.  ایجاد موقوفات قرآنی در استان‌های مختلف و خرید زائر سرا در مشهد از دیگر فعالیت‌های این مؤسسه در سال‌های اخیر بوده است.
مدیرعامل مؤسسه بیت‌الاحزان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره با آغاز ثبت نام برای حضور در شانزدهمین دوره حفظ و تدبر قرآن کریم از اردیبهشت‌ماه آغاز شده است، بیان کرد: این طرح از سال 1380 آغاز به کار کرده است که به یک الگو در زمینه  پرورش اساتید و فعالان قرآنی تبدیل شده است.
وی در ادامه به مدارس شبانه‌روزی مؤسسه بیت‌الحزان در سرارس کشور اشاره و اذعان کردک این مدارس در مشهد، شیراز، فسا و چهار مدرسه در شهرستان استهبان است که ویژگی خاص انها تربیت نیروهای کارآمد قرآنی است. در این بین دو مدرسه برای آقایان و چهار مدرسه هم برای بانوان اختصاص یافته است.
شاهسونی با بیان اینکه امیدواریم در هراستان یک مدرسه شبانه روزی قرآن کریم داشته باشیم، بیان کرد: در حال حاضر نیز به دنبال راه‌اندازی دو مدرسه قرآنی شبانه روی در تهران هستیم، این دو مدرسه به نام‌های حضرت ولیعصر(عج) و نرجس خاتون(س) و با همکاری نیروی دریایی سپاه راه‌اندازی شده است.
مدیرعامل مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان در پایان اذعان کرد: در این مدارس قرآن آموزانی از سراسر کشور و حتی از کشورهایی همچون اندونزی، پاکستان و ... نیز داشته‌ایم. یکی از ویژگی‌های این این مدارس این است که بسیاری از حائزان رتبه های برتر مسابقات کشوری از خروجی‌های این مدارس هستند.


iqna.ir | خبرگزاری بین المللی قرآن

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .