تبیان، دستیار زندگی
انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه های سنندج، دیواندره و کامیاران و مریوان و سروآباد به مرحله دوم کشیده شده و قرار است 10 اردیبهشت چهره دو نماینده این دو حوزه مشخص شوند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برنامه مدون نماینده مجلس دهم

انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه های سنندج، دیواندره و کامیاران و مریوان و سروآباد به مرحله دوم کشیده شده و قرار است 10 اردیبهشت چهره دو نماینده این دو حوزه مشخص شوند.

بخش سیاست تبیان

انتخابات

انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه های سنندج، دیواندره و کامیاران و مریوان و سروآباد به مرحله دوم کشیده شده و قرار است 10 اردیبهشت چهره دو نماینده این دو حوزه مشخص شوند.
استان کردستان شش کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی از پنج حوزه انتخابیه دارد که در جریان انتخابات 7 اسفند سال گذشته چهار نماینده به صورت مستقیم به مجلس راه یافتند و دو نماینده دیگر براساس رای مردم در 10اردیبهشت به مجلس راه پیدا می کنند.

توسعه کردستان در همکاری و تعامل با دولت در دستور کار بنده در صورت راهیابی به مجلس دهم است و با همفکری نخبگان، متخصصان مجرب و با سابقه و جوانان خوش فکر و خلاق استان کردستان و به خصوص حوزه انتخابیه خود در جهت پیگیری مطالبات به حق مردم تلاش می کنم.

سنندج، دیواندره و کامیاران دو نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد که یک نماینده این حوزه در 7اسفند به صورت مستقیم به مجلس راه یافت. مریوان و سروآباد هم یک نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.
سید احسن علوی و سالار مرادی دو نماینده فعلی سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس نهم به مرحله دوم انتخابات مجلس دهم نیز راه یافته اند که ایرنا به منظور آشنایی بیشتر با این دو کاندیدا، مصاحبه هایی انجام داده است که به صورت مستقل منتشر می شوند.
سالار مرادی کاندیدای راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه سنندج، دیواندره و کامیاران نماینده مجلس در تشریح دیدگاه هایش خود را مکلف به پیگیری مطالبات قانونی و مشروع موکلانش می داند و گفت: توسعه کردستان و تحقق مطالبات مردم استان را در قالب تشکیل اتاق فکر دنبال می کنم.
مرادی که اکنون نماینده مردم شهرستان های سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس نهم است افزود: توسعه کردستان در همکاری و تعامل با دولت در دستور کار بنده در صورت راهیابی به مجلس دهم است و با همفکری نخبگان، متخصصان مجرب و با سابقه و جوانان خوش فکر و خلاق استان کردستان و به خصوص حوزه انتخابیه خود در جهت پیگیری مطالبات به حق مردم تلاش می کنم.
او به پیگیری مطالبات به حق مردم نظیر احیای طرح تدریس زبان و ادبیات کردی در دانشگاه کردستان و معرفی یک سفیر اهل سنت برای اولین بار پس از پیروزی انقلاب اسلامی و اخذ منابع محدود مالی بیشتر برای استان در دوران فعالیت خود در مجلس نهم اشاره کرد و گفت: با جدیت بیشتر و رایزنی و پیگیری های مستمر به دنبال تحقق بخش دیگری از مطالبات به حق مردم کردستان در مجلس خواهم بود.
وی اظهار کرد: سیاست های غلط و تنش زای پیشین و به دنبال آن تحریم های شدید جهانی علیه کشور و اقتصاد بیمار و خزانه خالی دولت جدید اجازه نداد دستاوردی در خور مردم استان داشته باشیم اما بنا دارم در صورت راهیابی در مجلس دهم با حمایت مردم و نخبگان فهیم و توانمند منطقه، در فضای نشات گرفته از تدبیر و امید کنونی که بسیاری از تنش های بین المللی بهبود و سایه شوم تحریم ها در حال از بین رفتن است، پیگیر خواسته های به حق و مشروع موکلان در مجلس خواهم بود.
کاندیدای راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه سنندج، دیواندره و کامیاران در ادامه گفت: همچنین برای به نتیجه رسیدن لایحه دولت در مورد منطقه آزاد تجاری مریوان و بانه که می تواند نقش مهمی در توسعه استان داشته باشد و تحقق اصل 15 قانون اساسی که بر تدریس ادبیات زبان های محلی در آموزش و پرورش تاکید دارد و نیز حمایت از طرح های اشتغالزا در برنامه ششم توسعه و بودجه های سالانه، تقویت طرح های فرهنگی، ورزشی و زیربنایی در استان تلاش مضاعف خواهم کرد.
مرادی همچنین اظهار کرد: خود را مقید به حمایت از برنامه های سازنده و مهم دولت نشات گرفته از تدبیر و تحول مثبت دانسته و با تمام قدرت برای تحقق برنامه های ارزشمند این تفکر همچون توافق نامه بزرگ و سرنوشت ساز برجام، هدف گذاری پنج درصدی رشد اقتصادی در سال های آتی، تحکیم همدلی و انسجام درونی کشور، عملی شدن برنامه های اقتصاد مقاومتی و رونق اقتصادی واقعی، ایجاد اشتغال و جان گرفتن فضای کسب و کار در کشور و تقویت روند سرمایه گذاری خارجی و مبارزه با رانت و اختلاس و سایر برنامه های سازنده تلاش خواهم کرد.


منبع : ایرنا

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .