تبیان، دستیار زندگی
تعلیم و تربیت، زیربنای توسعه است/ جایگاه علم و معلم باید ارتقا یابد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تعلیم و تربیت، زیربنای توسعه است/ جایگاه علم و معلم باید ارتقا یابد

تربیت

به گزارش تبیان به نقل از خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ حسین برومند، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان شمالی، امروز (6 اردیبهشت ماه جاری) در جلسه هماهنگی اجرای برنامه های هفته گرامیداشت مقام معلم گفت: بالاتر از علم کرامتی نیست و نمی توانیم به توسعه برسیم، مگر اینکه تعلیم و تربیت ما زمینه ساز پیشرفت و توسعه شود.

وی به جایگاه و مقام شامخ معلمان اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه زیربنای توسعه، آموزش و تعلیم و تربیت است، نباید برای معلم ها کم گذاشت، بلکه باید با درک جایگاه علم، به نحو شایسته از معلم تقدیر کرد.

برومند عنوان کرد: باید شرایطی ایجاد شود که تجلیل از معلم در طول سال تداوم داشته باشد و جایگاه معلم که همان جایگاه علم است، در جامعه ارتقاء یابد.

براتعلی حاتمی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی هم بر همکاری دانشگاه ها، حوزه های علمیه و نهادهایی مانند سازمان تبلیغات اسلامی و اوقاف و امور خیریه برای گرامیداشت هفته معلم تاکید کرد و گفت: حرمت امروز معلم ها در جامعه به عملکرد خوب معلم هایی برمی گردد که در راه های سخت و صعب العبور و مدارس خطرناک کاهگلی به تدریس مشغول بودند.

وی با اشاره به اینکه اکنون نیز تعدادی از این مدارس وجود دارد که امیدواریم در دولت تدبیر و امید برچیده شود، افزود: فرهنگ تقدیر و تشکر از معلم باید عمومیت پیدا کند.

قنبرعلی خوش آینه، معاون پژوهش، برنامه ریزی و منابع نیروی انسانی آموزش و پرورش استان نیز در این جلسه با اشاره به ویژه برنامه های هفته گرامیداشت مقام معلم در استان، افزود: نواختن زنگ سپاس، غبار روبی مزار شهدا، برگزاری شب شعر بومی محلی، تجلیل از بازنشستگان و پیشکسوتان، همایش پیاده روی خانوادگی فرهنگیان و... از جمله برنامه هایی است که در هفته معلم اجرایی می شود.


خبرگزاری شبستان :: Shabestan News

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.