تبیان، دستیار زندگی
روایت دجال بصره از دروغگویان مدعیِ مهدویت
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

روایت دجال بصره از دروغگویان مدعیِ مهدویت

خبرگزاری

به گزارش تبیان به نقل از گروه مهدویت خبرگزاری شبستان، کتاب «دجال بصره» علی کورانی عاملی به فارسی ترجمه و نسخه پی دی اف آن در اختیار عموم قرار گرفت .

بنابر این گزارش، دجال بصره در نقد و بررسی احوالات فردی است به نام احمد الحسن که ادعای یمانی بودن، فرزند امام زمان (عج) و اول المهدیین را در سر می پروراند.

نویسنده در مقدمه کتاب می نویسد :«دروغگویان از روزگاران قدیم، مقامات پیامبران و جانشینانشان و حتی مقام خداوندی را نیز برای خود ادعا کرده اند! مانند این سخن فرعون: ” وَقالَ فِرْعَوْنُ یا أَیُّهَا الْمَلَأُ ما عَلِمْتُ لَكُمْ مِنْ إِلهٍ غَیْری “؛ فرعون گفت: اى اشراف و سران مملكت‏! من براى شما هیچ معبودى جز خود نمى‏شناسم. در روزگار ما از اعتقاد مردم به حتمی بودن ظهور امام زمان علیه السلام ، سوءاستفاده شده، برخی ادعا نمودند که خود، امام زمان علیه السلام هستند! عده ای دیگر ادعا کرده اند که سفیر آن حضرت، فرزند آن حضرت، فرزند امام علی علیه السلام و… هستند! و گروهی نیز مهدویت را برای اشخاص دیگر ادعا کرده اند!

این گزارش می افزاید: متن اصلی این کتاب در دسته اولین کتب منتشره در نقد این جریان انحرافی است و ترجمه آن توسط بوستان کتاب قم و به همت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه به چاپ رسیده است .

گفتنی است، ترجمه این کتاب توسط حجت الاسلام مسلم خاطری و ویراستاری آن به همت طاهر عزیز وکیلی انجام شده است .


خبرگزاری شبستان :: Shabestan News

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.