تبیان، دستیار زندگی
مشاركت گسترده مردم در انتخابات و كسب بیشترین میزان رای می تواند پشتوانه بسیار خوبی برای یك نماینده در طول دوران خدمت وی باشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مجلس دهم، مجلسی متحول است

مشاركت گسترده مردم در انتخابات و كسب بیشترین میزان رای می تواند پشتوانه بسیار خوبی برای یك نماینده در طول دوران خدمت وی باشد.

بخش سیاست تبیان

مجلس

رقابت فشرده و نزدیك نامزدهای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در هفتم اسفند سال گذشته به گونه ای بود كه وضعیت 60 كرسی مجلس به دور دوم موكول شد.
در این میان در حوزه انتخابیه سنندج، دیواندره و كامیاران نیز سرنوشت یكی از دو كرسی مجلس این حوزه انتخابیه به دور دوم موكل شد و در حوزه انتخابیه مریوان و سرواباد نیز هنوز تكلیف تنها نماینده این حوزه مشخص نشده است و به دور دوم كشیده شده است، مردم این شهرستان ها نیز خود را برای شركت گسترده در پای صندوق های اخذ رای در 10 اردیبهشت آماده می كنند.

نامزدها باید ضمن رعایت اخلاق انتخاباتی از تخریب شخصیتی سایر رقبا بپرهیزند و وعده های توخالی و خارج از اختیارات نمایندگان مجلس را به مردم ندهند.

در این میان تبلیغات نامزدها شروع شده و ستادهای تبلیغاتی فعالیت های رسمی خود را شروع كرده و پوسترها و شعارهای تبلیغاتی خود را در میادین و محل های تعیین شده نصب كردند.
در این دور از انتخابات دانشگاهیان سنندج نیز مانند سایر اقشار جامعه خود را برای حضوری پرشور در پای صندوق های رای آماده كردند.
رئیس دانشگاه پیام نور استان كردستان در این مورد گفت: دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی مانند دور اول از اهمیت خاصی برخوردار است و می تواند تركیب جناح بندهای مجلس دهم را مشخص كنند.
اسكند مرادی افزود: نتایج انتخابات دور دوم مجلس در استان كردستان نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است و از مجموع شش نماینده این استان در مجلس شورای اسلامی، دو نماینده در دور دوم مشخص می شوند.
وی اضافه كرد: تعیین نمایندگانی هم سو با خواسته های مردم كردستان می تواند نقش بسیار مهمی در توسعه و عمران و آبادانی این استان داشته باشد.
وی از مردم این استان خواست با شناخت دقیق از نامزدهای دور دوم، نماینده های اصلح را برای تصدی چهار سال كرسی مجلس هم انتخاب كنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشكی كردستان نیز گفت: مردم باید با احساس مسئولیت در روز دهم اردیبهشت در پای صندوق های اخذ رای حاضر شوند و از بین نامزدها دور دوم، كسانی كه بهترین برنامه ریزی و برنامه راهبردی را برای این منطقه دارند، انتخاب كنند.
طیب قدیمی ضمن تاكید بر اهمیت دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی افزود: لازم است نمایندگان این دور با رای اكثریت مردم وارد مجلس دهم شوند و حمایت های اقشار مختلف مردم را جلب كنند.
وی اضافه كرد: ایران اسلامی برهه حساس از تاریخ پرافتخار خود را طی می كند و مشاركت حداكثری مردم در این انتخابات می تواند مایه نامیدی دشمنان نظام جمهوری اسلامی و بدخوهان انقلاب باشد.
وی ضمن دعوت از مردم این استان برای شركت گسترده در انتخابات اظهار كرد: همبستگی و اتحاد مردم می تواند نقش بسیار مهمی در تحولات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی این منطقه داشته باشد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج هم گفت: نامزدهای دور دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی باید مطالبات مردم حوزه انتخابیه خود را بشناسند و آن را با برنامه های كلان مملكتی تطبیق دهند.
محمد قربان كیانی افزود: نامزدها باید ضمن رعایت اخلاق انتخاباتی از تخریب شخصیتی سایر رقبا بپرهیزند و وعده های توخالی و خارج از اختیارات نمایندگان مجلس را به مردم ندهند.
وی اضافه كرد: مردم بر اساس معیارهای یك نماینده و از میان لیست نامزدها، افرادی كه كارنامه درخشانی در خدمت رسانی به مردم را دارند، انتخاب كنند.
به گفته وی یك نماینده پس از تایید شدن، نماینده تمامی طیف های جامعه بوده و باید با احساس مسئولیت در این پست خدمتگذاری كرده و از شاخص های اخلاقی و رفتاری یك نماینده برخوردار باشد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج گفت: مشاركت گسترده مردم در انتخابات و كسب بیشترین میزان رای می تواند پشتوانه بسیار خوبی برای یك نماینده در طول دوران خدمت وی باشد.
دور دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان در سراسر كشور دهم اردیبشهت ماه 1395 برگزار می شود و در استان كردستان نیز در دو حوزه انتخابیه دیواندره، سنندج و كامیاران و مریوان و سروآباد انتخابات به دور دوم كشیده شد.


منبع : ایرنا

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .